האם ביטוח עסק מכסה תאונות עבודה

האם ביטוח עסק מכסה תאונות עבודה

במידה ואתם פותחים עסק חדש ושוכרים גם מקום עבורו – עליכם לדאוג לביטוח מתאים עבור העסק שלכם. ביטוח עסק יכול להעניק לכם הגנות ופיצויים מפני מגוון של מקרים – גניבה ופריצה בתוך העסק שלכם, הרס של ציוד יקר ערך, ביטוח צד ג' בתוך שטח העסק שלכם, ועדו שפע של כיסויים שונים. יש לזכור כי עסק חשוף יותר לתביעות מאשר אנשים פרטיים, ולכן יש למהר ולרכוש פוליסה מתאימה.

עם זאת, יש נושא שחשוב לתת עליו את הדעת – וזהו הנושא של תאונות עבודה בשטח העסק שלכם. במידה ואחד העובדים שלכם מגיש תביעה כנגד תאונת עבודה, מה האחריות שלכם? והאם ביטוח עסק יכול להעניק לכם כיסוי מתאים ולהעניק פיצויים לעובד שנפגע בתאונה? בואו ונראה במה הדבר תלוי.

מתי הביטוח מפצה?

ראשית, לא צריך תמיד למהר ולפנות לחברת הביטוח ולטעון שיש לכם עובד שעבר תאונת עבודה ולהפעיל את הפוליסה של ביטוח עסק. לפני הכל, על אותו עובד חלה האחריות להוכיח שהוא בכלל עבר תאונת עבודה. לא כל תאונה היא בהכרח תאונת עבודה, והדבר קשור בעיקר לתאונה שהתרחשה מחוץ לשטח העבודה, אך לכאורה קשורה אליה – כמו תאונת דרכים שהעובד עבר בדרכו לעבודה. עם זאת, לעתים התאונות הללו הן בתחום האפור. האם לדוגמה עובד אשר תכנן לקחת את ילדיו לבית הספר ומשם להמשיך לעבודה, ובדרך לבית הספר עבר תאונה – עבר תאונת עבודה או תאונת דרכים? כאמור, אפשר כי הביטוח הלאומי יגיד כי מדובר על תאונת דרכים, ולא תחול עליכם החובה לפצות. כמו כן אפילו אם מדובר על תאונת עבודה מחוץ לשטח העבודה – לא בהכרח מדובר על תאונה שהיא באחריותכם או ברשלנותכם – כאמור כמו במקרה של נהיגה בדרך לעבודה.

אך אם מדובר על תאונת עבודה – מתי יש להפעיל ביטוח עסק? יש לקחת בחשבון, כי במקרה של תאונת עבודה, לא רק עליכם חלה החובה לפצות את העובד, אלא גם ובעיקר על הביטוח הלאומי. ביטוח העסק נועד להעניק כיסוי אך ורק לתאונות עבודה שבהן העובד דורש פיצויים נוספים מעבר לאלו של הביטוח הלאומי, והפיצוי עצמו נחשב גם כמוצדק. יש לשים לב כי הפיצוי צריך להיות מידתי בהתאם לחומרת התאונה, ועל העובד להוכיח גם כי הפיצויים הנוספים נדרשים באופן ישיר עקב רשלנות של בעל העסק המבוטח.

ולמה חשוב לרכוש את הפוליסה?

חשוב לציין, כי בתוך ביטוח עסק, המרכיב של ביטוח נגד תאונות עבודה (שנקרא גם ביטוח חבות מעבידים) איננו בהכרח רכיב חובה, ולעתים ניתן לעשות ביטוח עסק ללא החבות – הדבר כמובן יעיל מאד לעסקים שאין בהם עובדים שכירים. עם זאת, במידה ויש לכם עובדים, בוודאי כמות גדולה של עובדים – חובה עליכם לרכוש את הרכיב של חבות המעבידים. כך תוכלו להימנע מתביעות משפטיות מפרכות, ותשלמו את הפיצויים במהירות בעזרת חברת הביטוח.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
בר עמית - גרפולוג
כתב יד וגרפולוג בעידן המודרני הכל הופך לדיגיטלי. בין אם מבחן...
שיתופי פעולה בין עורכי דין וחוקרים פרטים
בתחום החוק והסדר, השותפות בין עורכי דין וחוקרים פרטיים התגלתה...
מתי כדאי לפנות למשרד חקירות
שירותי חקירות פרטיות קיימים כבר מאות שנים, עוד מימי קדם...
בוחרים עו"ד טוב – חוסכים זמן וכסף
פעמים רבות נאלץ האדם להתמודד עם צרות רבות ומורכבות שנופלות...
איך בוחרים חוקר פרטי בצורה הנכונה
עורכי דין רבים מסתמכים על מידע שמספק להם החוקרים הפרטי,...
לבחור בבריאות נכונה
  אחד הדברים החשובים ביותר במקרים של נזקי גוף זה לפנות...
דילוג לתוכן