דיני הנזיקין במדינת ישראל

דיני הנזיקין במדינת ישראל
קרדיט FREEPIK

דיני הנזיקין במדינת ישראל עוסקים בכל הנוגע לחיובים לא רצוניים בין פרט למשנהו, בהם מבקש הניזוק בליווי עורך הדין עבור הנזק שנגרם מהמזיק. עורכי הדין המתעסקים בנזיקין נפרשים על נושאים רבים בעת בה עורכי דין לתאונות דרכים הם הנפוצים ביותר בתחום. בין יתר הנושאים השונים תוכלו למצוא גם תקופת אדם, לשון הרע, מטרדים ועוד מגוון רחב של נושאים שונים הנמצאים תחת ההכשרות השונות של עורכי דין נזיקין. בסוף התהליך, עליכם לבדוק האם ישנו קשר סיבתי המתקשר באופן ישיר לפעולה עצמה שהובילה לנזק, בין הנזק עצמו. בניגוד לעורכי דין המתעסקים בפלילים, שם נאשמים אנשים בגין עבירות פליליות, בעת בה אנו מדברים על דיני הנזיקין – אדם נתבע בשל עוולה נזיקית.

אחריות הנזיקין

טרם הגעתם במטרה לזהות את אחריות הנזיקין במקרה כזה או אחרת, עליכם לזהות תחילה את משטר האחריות החל בעניינכם. עם כן, בעת בה אנו מדברים על דיני הנזיקין ישנם לא מעט משטרי אחריות בעת בה עבור כל אחת מהעוולות הנזיקיות השונות – ישנו משטר אחריות שונה. אי לכך, מוטב לפנות למשרד עו"ד המעסיק עורכי דין נזיקין מהשורה הראשונה. אחד ממשטרי האחריות השונים הוא אחריות מסוג רשלנות, אחריות בה אדם גורם לנזק לאחר שחצה סטנדרט חברתי מסוים, שכל בן אדם מן המניין לא היה גורם לנזק להיגרם בנסיבות המקרה. בין שאר משטרי האחריות השונים, קיימים מצבים שחלה גם אחריות מסוימת כלפי הניזוק, וכך למעשה לצמצם את אחריות המזיק.

פיצויים בגין הנזיקין

לאחר שנקבע היקף הנזק לצד האחריות החלה במקרה הרלוונטי עבורכם, עליכם לוודא מהם הפיצויים האפשריים בגין הנזיקין. ברוב המוחלט של המקרים יהיה מדובר בפיצויים כספיים, פיצויים שמטרתם מתחלקת בין החזרת המצב לקדמותו לבין פיצויים עונשיים החלים על המזיק בהתאם לעוולה הרלוונטית עבורכם. על כן, הפיצויים האפשריים נקבעים על פי ראשי הנזק השונים. מנגד, ישנם ראשי נזק לא ממוניים אשר לא ניתנים לכימות כלכלי על מנת להחזיר את המצב לשהיה. ראש נזק לא ממוני יכלול בתוכו את הפיצויים כתוצאה מכאב וסבל כמו קיצור תוחלת החיים, נזק נפשי, פגיעה באוטונומיית הניזוק וכיוצא בכך. על מנת לוודא כי הנכם מקבלים את כל הפיצויים אשר מגיעים לכם בליווי עורכי דין נזיקין מהשורה הראשונה, מוטב שתפנו אל קאהן-אסייג, משרד עורכי דין המתמחה בדיני נזיקין וביטוח לאומי.

איך להימנע מתביעות?
קרדיט FREEPIK
מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
הכל על עיקולים ופתרונות
כל אדם או עסק פרטי שלא שילם חובות לנושים באופן...
איך לפתוח עמותה או גוף ללא מטרת רווח בישראל
הקמה של ארגון ללא כוונת רווח אם יש לכם רעיון טוב...
כל מה שצריך לדעת על הקמת עמותות ללא רווח או עם תהליך רישום חברה
הצעד הראשון בהקמת עמותה ללא מטרות הקמת עמותה ללא מטרות רווח...
מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לנזקי גוף?
העולם שאנחנו חיים בו הוא עולם מודרני ומפותח, אך יש...
להתגבר על סיטואציות לא צפויות בעזרת עורך דין המתאים
החיים אינם צפויים ועם יציאה החוצה מהבית (ולמעשה גם בתוך...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
לקבל את המגיע לכם בעקבות תאונת דרכים
תאונות דרכים הן אירוע לא נעים בכלל, גם אם זו...
דילוג לתוכן