גט יקר: המחיר הכלכלי של הגירושין

גט יקר: המחיר הכלכלי של הגירושין

ההחלטה להתגרש מלווה בלבטים רבים, הן ברמה הרגשית והן ברמה החברתית. אלא שאל השיקולים הללו מצטרף לא פעם גם השיקול הכלכלי, והוא מנחה זוגות רבים בתהליך קבלת ההחלטות שלהם. אם גם אתם לא לגמרי בטוחים מה צפוי לקרות ביום שאחרי, איך מחלקים את הרכוש או מה יהיה גובה דמי המזונות שתשלמו, הכתבה הזו בשבילכם.

מה קורה לרכוש המשותף?

נכנסתם לקשר הזוגי עם נכסים שונים, בין אם הם כוללים דירה, רכב, תוכנית חיסכון או תיק מניות מכובד. ללא הסכם ממון תצטרכו לקבל יחד החלטה על האופן שבו הנכסים הללו יחולקו. באופן טבעי חלוקת רכוש בגירושין יכולה לעורר לא מעט מתחים ומחלוקות, אבל עם ליווי משפטי מתאים תוכלו להתמודד גם עם האתגרים האלה. השירות האישי, הניסיון הרב והמומחיות של עו"ד הילה וינטרוב בתחום דיני המשפחה בכלל ובהליכי גירושין בפרט, הם אלה שיעזרו לכם להפיק את המקסימום מהתקופה הלא-פשוטה שבדרך.

דמי המזונות – איך הם נקבעים?

גם אם החלטתם להתגרש, הילדים שלכם לא אמורים לשלם את המחיר, לפחות ברמה הכלכלית. כדי לספק את הצרכים הבסיסיים ביותר שלהם נדרש תשלום חודשי קבוע (תלוי נסיבות) שמוכר לנו בשם "דמי מזונות" וחשוב להבין איך הוא מחושב. סכום אחיד וקבוע עדיין אין, אבל בדרך להגדרת הסכום שישולם יילקחו בחשבון נושאים שונים, בהם רמת ההכנסה של הצדדים ומצבם הכלכלי לאחר הגירושין,  צרכיו של הילד, זמני השהות וגילאי הילדים. גם הפחתת מזונות או הגדלת מזונות היא אפשרות שקיימת במצבים מסוימים, דרך אגב.

מי מטפל בילדים?

באופן טבעי אלה הילדים שניצבים במרכז תשומת הלב לכל אורך התהליך המורכב הזה, לא רק משום שנדרשת החלטה באשר לדמי המזונות ולמימון צרכי החינוך, המזון או הדיור שלהם – אלא משום שיש להגדיר היכן יגדלו ומה יהיו זמני השהות שייקבעו. עם עורך דין לענייני גירושין תוכלו לפעול כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורכם ועבור הילדים, ובאופן טבעי גם להחלטה הזו יש מחיר כלכלי, שכן חלוקת זמני השהות תשפיע בין היתר על דמי המזונות שייפסקו.

מקדימים תרופה למכה: הסכם ממון

כדי להימנע ממחירים כבדים במצבים מהסוג הזה, זוגות רבים בוחרים לחתום היום על הסכם שיגדיר את אופי הקשר, את חלוקת הרכוש ואף את זמני השהות ודמי המזונות. הם עושים זאת לפני/לאחר החתונה או במסגרת הסכם משפטי מחייב גם כאשר הם מוותרים על מוסד הנישואין, ואם עדיין לא עשיתם זאת הגיע הזמן להבין לעומק מהו הסכם ממון ידועים בציבור. תוכלו לעשות את זה בצורה הטובה ביותר בליווי עו"ד הילה וינטרוב המומחית לדיני משפחה והליכי גירושין, ואתם מוזמנים ליצור עמה קשר בטלפון 077-9968860.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
לקבל את ההחלטות הנכונות שיחסכו הליכים משפטיים מורכבים
רבים סבורים שחוקי הירושה זהים בכל מקום, אך המציאות שונה....
השאלות שחובה להתייחס אליהן לפני ניסוח חוזה גירושין
על-פי סטטיסטיקות עדכניות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 3...
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024 הגירושין הוא תהליך משפטי מורכב שבו...
מישהו דואג למשפחה שלכם כשאתם לא יכולים לעשות זאת
לעורכי דין יש תפקידים חשובים מאוד לא רק כמתווכים במצבים...
עורך דין מומלץ לדיני משפחה - המלצות ושיקולים בבחירה
בעת פנייה לגירושין, אחד ההיבטים הקריטיים ביותר הוא בחירת עורך...
יש דרכים טובות יותר להתגרש, מבלי להילחם
גירושין לא חייבים להפוך למלחמה מדממת ואפשר לשמור על שלום...
לנצח בתיק גירושין בלי מלחמות מיותרות
כל גירושין הם קשים גם כאשר הם נעשים בהסכמה ובתיאום...
כיצד מגיעים למצב של חדלות פירעון
עם העלייה במחירים וחוסר העלייה בשכר בהתאם, אין ספק שבישראל...
בנושאים הרגישים ביותר של החיים יש לכם על מי לסמוך
כשאתם זקוקים לעורך דין אמפתי ומבין שיכול לערוך למענכם הסכם...
עורך דין גירושין מומלץ
עורך דין גירושין מומלץ
גירושין הם תהליך שכל זוג עובר בנפרד ואופי התהליך תלוי...
דילוג לתוכן