ביצוע רישום סימן מסחר אונליין

ביצוע רישום סימן מסחר אונליין
צילום pixabay

רישום סימן מסחר בישראל הינו תהליך אשר נובע מפקודת סימני המסחר. בתהליך זה, בהתאם לקריטריונים חוקיים כאלה ואחרים, כל אדם זכאי להשתמש בסימן מסחר או בשם מסחרי. על מנת לקבל את כל המידע הרלוונטי בנוגע לרישום סימן מסחר, הרי שיש צורך לבחון תחילה מהו סימן מסחרי, למי כדאי לבחור בסימן מסחרי ומדוע מדובר בדבר חשוב. במאמר הבא, תקבלו את כל המידע הרלוונטי בנוגע לסימן מסחר.

מהו סימן מסחר

כאשר מדובר בסימני מסחר מדובר על סימנים המשמשים את האדם למוצרים אותם הוא מייצר או סוחר בהם. על מנת ליצור סימני מסחר, ניתן להשתמש בדמויות, מילים, מספרים, צבעים או צירופי מילים. כמו כן, ניתן להשתמש בשילוב של כמה מהאלמנטים שהוזכרו לעיל. גם סיסמאות לעיתים יכולות לשמש כסימן מסחרי, כאשר הן עומדות בתנאים הרלוונטיים. לסימן מסחרי יש מטרה מאוד ברורה: יצירת קשר בין הסימן המסחרי לבין היצרן של המוצרים או למקור של המוצרים. הסימן מסייע להגן על המוניטין והזכויות של יוצר המוצר או משווקו הבלעדי ולכן, על מנת שהוא אכן יממש את מטרתו זו, יש לדאוג לרישום סימן המסחר בצורה הנכונה והרלוונטית. בעצם, ניתן לומר שסימן מסחרי יוצר מיתוג וייחודיות לכל מוצר שהוא מסמן ומסייע ללקוח להבדיל בין מוצר כלשהו למוצר הדומה לו, באמצעות הסימן. דבר זה מסייע לחברה או לעסק לבדל את מוצריהם מהחברות המתחרות.

חשיבותו של רישום סימן מסחר

רישום סימן מסחר מאפשר לבעל המוצר או למשווק מוצר ספציפי, למנוע מכל אדם אחר להשתמש בסימן מסחר דומה לסימון המוצרים שלו. כאשר סימן מסחרי הוא בלעדי למוצר, הוא מאפשר לצרכנים לזהות את המוצר ולא לטעות ברכישת מוצר מזויף. מכיוון שסימן מסחר מהווה כיום דבר דומיננטי וחשוב מאוד, הרי שלא פעם הוא מהווה נכס של ממש עבור חברה או עסק. רישום של סימן מסחר נותר בתוקף 10 שנים ובתום 10 שנים, ניתן לחדש אותו על ידי תשלום אגרה. לעיתים סימני המסחר משמשים אף כלי לייצור הכנסות, על ידי כך שישנה אפשרות למכור זכיינות על סימן המסחר או אפילו את סימן המסחר עצמו. כמובן שחשוב מאוד לזכור שבהתאם לחוק, רק סימן מסחר אשר נרשם באופן חוקי, יעניק לרושם שלו את הזכות עליו ומנע מאחרים לעשות שימוש בו.

כיצד רושמים סימן מסחרי

על מנת לרשום באופן חוקי סימן מסחרי, ראשית כל יש לעסוק בחיפוש סימני מסחר זהים או דומים לסימן אשר חשבת עליו. חשוב מאוד שהסימן אשר חשבת עליו אינו זהה או דומה באופן כלשהו לסימן מסחר רשום אחר, שכן, במקרה שכזה ניתן לתבוע אותך על שימוש בסימן מסחר שאיננו שלך. כדאי מאוד לבחור בשירותיו של עו"ד סימני מסחר, המכיר את תחום הרישום היטב ויוכל לסייע לכם לרשום את הסימן שלכם בצורה חוקית ובלעדית. מערכת סימני המסחר הרשומים בישראל מנוהלת באמצעות מחלקת סימני המסחר. בראשות מחלקה זו עומד רשם סימני המסחר שמהווה רשות ממשלתית שמטרתה היא לבחון ולאשר פטנטים וסימני מסחר ולהעניק להם את הזכויות הרלוונטיות. בקשה לרישום סימן מסחרי, תבחן במשך תקופה של עד שנה מהמועד שבו הוגשה הבקשה. במידה והסימן יתקבל, הסימן יפורסם ביומן סימני המסחר. במשך 3 חודשים תהיה אפשרות להגשת התנגדות לסימן על ידי צדדים אשר חשים כי רישום הסימן פוגע בהם באופן כזה או אחר. בתום 3 החודשים הללו, הסימן ירשם באופן סופי ותעודה המאשרת זאת תונפק למבקש.

כיום ניתן לבצע רישום סימן מסחר אונליין, בתהליך מקוון אשר חוסך למבקש זמן רב ובירוקרטיה מיותרת ותובענית. כאשר נעזרים באנשי המקצוע הנכונים, ניתן לקבל אישור לסימן מסחרי באופן קל ונוח, אשר איננו דורש מהמבקש עיסוק אינטנסיבי מדי בתהליך זה.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
לאיזה פיצויים זכאים נפגעי גזזת?
שנות ה-50 התאפיינו בעלייה מאסיבית של יהודים מכל העולם לארץ...
כל התשובות לגבי דרכון רומני
אם אתה אזרח רומני המתגורר בישראל וברצונך להגיש בקשה לדרכון...
כל מה שצריך לדעת על אזרחות גרמנית
לא מעט תושבים ישראליים חושבים על קבלת אזרחות גרמנית אך...
מהי ויזה הומניטרית שמאפשרת לשהות בארץ?
משרד הפנים מוסמך להנפיק אשרות ורישיונות שהייה בישראל בהתאם לחוק...
טוען רבני - משמורת משותפת
רבים פונים אל הטוען הרבני על מנת שישיג עבורם את...
דילוג לתוכן