איך תבחרו את עורך – הדין המתאים ביותר לצורכיכם?

איך תבחרו את עורך – הדין המתאים ביותר לצורכיכם?
קרדיט freepik

פעמים רבות אנו נתקלים במקרים שונים שבהם יש צורך בליווי משפטי צמוד. מכל מקום, לאזרח הפשוט אין תמיד את הידע המשפטי הדרוש על מנת לטפל בבעיה, ולכן עליו לפנות לעורך דין מקצועי. עורך דין עוסק במגוון רחב של תחומים כמו אחיוד תיקים בתהליך הוצאה לפועל או טיפול בכל הנושאים של הוצאת דיבה. הסוד הוא לבחור בסופו של דבר את עורך הדין הטוב והמקצועי ביותר.

מתי צריך לעשות איחוד תיקים?

רבים מאתנו מבקשים חיים יציבים שיעזרו לנו להתפרנס בכבוד, אך ישנם בעלי עסק אשר נכנסים לחובות, בין אם בתום לב ובין אם בכוונה תחילה. כאשר החובות הולכים ומצטברים, נפתחים נגד החייבים תיקי הוצאה לפועל. עם זאת, לפעמים כדי להקל על החייב, ניתן לבצע איחוד תיקים בתהליך הוצאה לפועל באמצעות עורך דין מקצועי. עם זאת, חשוב להבין כי פעולה זו אינה מתאימה לכל אחד. רק מי שיכול להוכיח כי הוא יוכל לשלם כ-3 אחוזים מכלל חובותיו בתוספת תשלום חודשי שנקבע מראש, יוכל לבצע את האיחוד באמצעות עורך הדין שלו. 

7 טיפים לבחירת עורך דין מקצועי

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות כאשר פונים לעורך דין, הוא לבחור את עורך הדין הנכון לכם. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את עורך הדין המתאים:

  1. האם עורך הדין שאתם פונים אליו מכיר את התחום – חשוב לבדוק אם עורך הדין מתמחה בתחום שבו אתם צריכים עזרה, ולא מתמחה בו "על הדרך". לדוגמה, אנחנו בעונה שהרבה זוגות מתחתנים, האם תהיתם פעם איך ממשים אץ הכתובה? במקרים משפטיים בנושא חשוב לפנות לעו"ד שיודע מהי תביעת כתובה
  2. ניסיון – יש צורך לבדוק כמה שנות ניסיון יש לעורך הדין בתחומו. לא מומלץ לפנות לעורך דין בלתי מנוסה שרק פתח את המשרד שלו לא מזמן. במקום זאת, כדאי לפנות לאדם מקצועי שיש לו כמה שנות ניסיון בתחום.
  3. מקום המפגש – כאשר קובעים פגישה עם עורך דין, חשוב לוודא שהוא קובע את הפגישה במשרד שלו, ולא במקומות אחרים כמו בית קפה או בית פרטי. משרד רשמי מעיד על כך שמדובר בעורך דין מקצועי ומנוסה. 
  4. המלצות – אם מדובר בעורך דין מומלץ, שמו הולך לפניו. על כן, כדאי לבדוק אם לעורך הדין שאתם מתכוונים לפנות אליו יש המלצות טובות. שאלו אנשים שאתם מכירים, חפשו את השם בגוגל ואיספו את כל המידע שיעזור לכם לקבל החלטה. 
  5. עורך דין קרוב לבית – מטבע הדברים, תצטרכו להגיע למשרדו של עורך הדין שלכם לאורך תקופה כדי לעדכן אותו בהתפתחויות העניינים, וגם כדי שעורך הדין יוכל להכין אתכם לקראת הדיונים בבית המשפט.
  6. אדיבות השירות וכימיה טובה – כל מי שפונה לעורך דין נמצא בבעיה, צרה שמעיקה עליו והוא רוצה להיפטר ממנה כמה שיותר מהר ולהמשיך בשגרת יומו. עורך הדין מצדו צריך להיות רגיש לכל מצד. על כן, מומלץ להגיע לפגישה הראשונית עם עורך הדין ולראות אם יש ביניכם הבנה משותפת וכימיה טובה. 
  7. שכר טרחה הוגן – המחיר תמורת שירותיו של עורך דין מקצועי הוא אחד הדברים המשמעותיים ביותר שאתם צריכים לבדוק. כדאי לעשות מחקר קטן על מנת לראות אילו מחירים קיימים בשוק. מומלץ גם לבקש מעורך הדין לשלוח לכם הצעת מחיר. 

אם נסכם, ראינו כמה טיפים חשובים שכדאי לשים אליהם לב כאשר מחפשים עורך דין שיעזור לנו לאחד את תיקי ההוצאה לפועל או שייסייע לנו להתמודד עם הוצאת דיבה. 

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
מה עושים ברגע שנגרם לכם נזק?
תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות בשטח ציבורי או מסחרי, פגיעות...
מה חייבים לדעת בשביל השקט הנפשי?
חיים מודרניים אינם כה פשוטים כפי שנדמה ואנחנו מוקפים סידורים...
עורך דין גירושין מומלץ
עורך דין גירושין מומלץ
גירושין הם תהליך שכל זוג עובר בנפרד ואופי התהליך תלוי...
מיצוי זכויות נפגעים במערכת הביטחון דורש טיפול מקצועי
אנשים ששירתו במערכת הביטחון על כל הזרועות וההסתעפויות שלה יודעים...
כך תבחרו את עורך הדין המתאים להנפקת דרכון זר
ישראלים רבים מחזיקים כיום בדרכון אירופאי, או זכאים לאזרחות אירופאית...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
פריחת הנדלן היא הזדמנות לכולם
בשנים האחרונות נדלן הפך להיות מכרה הזהב של אנשים רגילים...
להתמודד עם עבירות תעבורה חמורות- איך עושים את זה?
הנהיגה בכביש היא מורכבת, דורשת ריכוז רב וציות לחוקים רבים....
דילוג לתוכן