איך לפתוח עמותה או גוף ללא מטרת רווח בישראל

איך לפתוח עמותה או גוף ללא מטרת רווח בישראל
Credit: Canva.com

הקמה של ארגון ללא כוונת רווח

אם יש לכם רעיון טוב איך לעזור לאנשים, תוכלו להקים עמותה שמטרתה לסייע להגשמת אותה מטרה חשובה. מטרה חשובה זו יכולה להיות לעזור לאנשים החלשים שבחברה, כמו למשל סיוע לנזקקים, עזרה לחיילים וכדומה. עמותה היא למעשה ארגון ללא כוונת רווח שיש לרשום לפי החוק ברשם העמותות, באמצעות בקשה לרישום עמותה שתוגש אליו. בנוסף לעמותות, ישנם עוד סוגים של גופים ללא כוונת רווח, כמו למשל חברה לשירות הציבור שתפקידה דומה היא עדיין מוגדרת כחברה ולא  כעמותה ולכן התנהלותה  צריכה להיות שונה בדברים מסוימים. כאשר יש לכם רעיון לעמותה, גייסתם משאבים ואנשים, אתם מרגישים שהגיע הזמן להתחיל, תוכלו להקים אותה. כמובן שהגשת הבקשה היא רק אחד השלבים הראשונים. פתיחת עמותה יכולה להיראות כמו פרוצדורה מסובכת, אך בעזרת ייעוץ מתאים תוכלו לעשות זאת בצורה טובה ויעילה.

מה צריך לדעת כשמקימים עמותה חדשה

ההנחיות להתנהלות העמותה מפורטות במסגרת חוק העמותות. על עמותה לפרט לגבי ההכנסות שלה, כאשר בעמותות רבות עיקר ההכנסות מגיעות מתרומות, וכמובן לגבי הוצאות הכספים שלה שכוללות גם הוצאות שנועדו לקיים את המטרה שלשמה הוקמה אך גם תחזוקת המקום, שכירות ועוד.  כל זאת בדוח מילולי שמופק לפי החוק. קיימות דרישות שונות כמו ביצוע דוח מילולי בצורה שנתית, פרסום שקוף של מידע על ההתנהלות שלה, למשל בכל הנוגע לגיוס הכספים ולשימוש בהם ועוד. ייעוץ לעמותות חדשות נעשה בעזרת גופים מנוסים ומקצועיים ששולטים בכל מה שדרוש כדי לנהל עמותה בצורה תקינה. כללי המנהל התקין דורשים מעמותה להתנהל בשקיפות ובהגינות. חשוב להיזהר ממכרים של התנהלות לא תקינה כמו שימוש לא תקין בכספי תרומות או מינוי מקורבים בתוך העמותה. אין לזלזל בחשיבות של עמידה בכללים אלו. אולי העמותה החדשה שלכם פועלת למטרה טובה, אבל זה לא ישנה אם היא תפעל בצוקה לא תקינה.

ייעוץ להקמה וניהול של עמותה

כל מנהל עמותה יכול לקבל ייעוץ לגבי ניהול שלה מבחינה תקינה. לשם כך חשוב לקבל את אותו ייעוץ מגוף המנוסה  מאוד בתחום זה שכאמור שונה מהתנהלות חברות פרטיות ואפילו ציבוריות. משרד עורכי הדין בוגט – קידר הינו המשרד הראשון בארץ שהתמחה בהענקת שירותי ייעוץ וליווי משפטי לעולם העמותות והמגזר השלישי. מייסדי המשרד והשותפים הבכירים בו כיהנו בעבר בתפקיד רשם העמותות וראש רשות התאגידים והם המומחים המובילים בתחומם בישראל. בנוסף, משרדינו מתמחה ובעל ניסיון של שנים ארוכות בדיני חברות, המשפט המסחרי ובכלל בכל תחומי המשפט האזרחי.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
עורך דין מקרקעין בצפון
עו"ד מוניר רמאל - עורך דין מקרקעין בצפון
עורך דין מקרקעין בצפון עורך דין מקרקעין בצפון יכול לתת לכם...
הכל על עיקולים ופתרונות
כל אדם או עסק פרטי שלא שילם חובות לנושים באופן...
איך לפתוח עמותה או גוף ללא מטרת רווח בישראל
הקמה של ארגון ללא כוונת רווח אם יש לכם רעיון טוב...
כל מה שצריך לדעת על הקמת עמותות ללא רווח או עם תהליך רישום חברה
הצעד הראשון בהקמת עמותה ללא מטרות הקמת עמותה ללא מטרות רווח...
מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לנזקי גוף?
העולם שאנחנו חיים בו הוא עולם מודרני ומפותח, אך יש...
להתגבר על סיטואציות לא צפויות בעזרת עורך דין המתאים
החיים אינם צפויים ועם יציאה החוצה מהבית (ולמעשה גם בתוך...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
דילוג לתוכן