איך להתמודד עם כתב אישום לאחר עבירה פלילית?

איך להתמודד עם כתב אישום לאחר עבירה פלילית?
מקור PIXABAY

עבירות פליליות נחשבת לחמורות ביותר מבחינת החוק ובתי המשפט מתייחסים אליהן בחומרה רבה. ניתן למצוא מגוון רחב של עבירות פליליות ובין היתר: רצח, שוד, הריגה, אונס ועבירות מין אחרות. יש גם קלות יותר כמו לשון הרע וחמורות אחרות כמו עבירות צווארון לבן, מעילות, שוחד ועוד. כל אחת נבחנת באור אחר על ידי הפרקליטות והרשות השוטפת, אבל אחד הדברים המשותפים לכולן הוא שמדובר בתהליך ארוך שעובר החשוד מרגע מעצרו או הרגע שהוזמן לחקירה באזהרה במשטרה ועד שהוא מוזמן לדיון בתיק שלו בבית משפט.  עורך דין פלילי יכול להיות מעורב בכל שלב בתהליך כולל, כמובן, בהגנה על הנאשם בבית הדין. הוא יודע להתמודד מול המשטרה, מול הפרקליטות אשר בוחנת את חומר הראיות ומחליטה אם לסגור את התיק או להכין כתב אישום ומול הרשות השופטת.

מעורבות בכל שלב

עבריין בפוטנציה יכול להיקלע לסיטואציה הזאת עקב מעצר בעת ביצוע עבירה, תלונות שהגיעו למשטרה והתבררו כנכונות, מעקב אחר חשדות לגביו ומציאת עדויות לעבירה ועוד. הוא יכול להיקלע עקב נסיבות של מצב כלכלי קשה, הגעה ממשפחת קשת יום, ניצולו בידי אחרים, אי ידיעת החוק, אבל גם במתכוון מתוך רצון להרוויח כסף וטובות הנאה בדרך לא חוקית. נשאלת השאלה איך להתמודד עם כתב אישום לאחר עבירה פלילית? התשובה היא שמומלץ לו מאוד, ואפילו חובתו, להיעזר בעורך דין פלילי מנוסה אשר יידע לייצג אותו נאמנה בהליך במשפטי המורכב בבית המשפט. הוא חייב להיות ערוך להגנה על עצמו. יותר מכך, רצוי שיערב אותו כבר בשלבים הראשונים להתחככות עם המשטרה. כי ניתן לסייע רבות גם בראשית הדרך. הסיוע הינו טכני אבל גם נפשי לו ולמשפחתו. שלרוב, איננה מורגלת במצבים כאלו. 

טיפולים מורכבים

כדי לסבר את האוזן כדאי לציין, כי עורך דין פלילי יכול לבצע משימות רבות בשלבים ראשונים. לכל חשוד יש זכות להתייעץ עימו וכדאי לנצל זאת. הדבר חשוב במיוחד בעת שמדובר על מעצר ראשון שבו אין לו כל מושג על דרך התנהלות העניינים. בין יתר הטיפולים: שחרור ממעצר או לפחות המרה למעצר בית, הדרכה וייעוץ איך להתנהג ומה לומר בחקירות המשטרתיות. בשלב הזה הוא יכול גם להתדיין מול הפרקליטות בניסיון למנוע הגשת כתב אישום המחייב הליכה לבית משפט, אלא להמירו לעונשי לקנסות ולעבירות מנהלתיות שאינן מחייבות רישום פלילי. בעבירות כלכליות הדבר מקובל מאוד ורבים מהחשודים נוטים לקבלה, בגלל הרצון להימנע מרישום פלילי שמשמעותו הינה כתם לכל החיים.  

ייצוג בבית משפט

ייצוג בבית משפט הוא למעשה גולת הכותרת של טיפול עורך דין פלילי בלקוחו. כאן, חייב הנאשם לבטוח בעורך הדין ולהיות גלוי עימו. הדבר אומר חשיפת חומרים כתובים ומסמכים אם יש כאלו, סיפור מהלך העניינים כפי שקרה באמת, סיפור על נושאי רקע קשורים שיכולים לסייע ועוד. כל פרט חשוב הינו חיוני כי עורך דין מנוסה יודע למצוא את הנקודות היכולות לסייע לטובת לקוחו. בעת הדיון הוא יציג לפני בית המשפט מסמכים, תקדימים משפטיים היכולים לסייע לו, יביא עדויות אופי וחוות דעת טובות עליו  ועל אישיותו ויציג כל מסמך היכול לתרום להגנה. לכל עבירה יש עונש מרבי והרצון הוא לבטל כליל את האישום או להקל על העונש ככל הניתן. גזר דין הקובע מספר שנות כליאה נמוכות מהמרביות הקבועות בחוק, עבודות שירות, המרה למאסר על תנאי, צמצום קנסות ועוד ייחשבו להצלחה במקרים קשים ואחרים, וישפרו סיכוייו לשיקום חייו.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מה מוגדר עבירות אלימות חמורות?
עבירות אלימות חמורות הן מושג כללי המתייחס לעבירות אלימות שגרמו...
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
עורך דין מיסוי מקרקעין
הוגש נגדי כתב אישום, מה עושים?
הליכים פליליים הם נושא כאוב שלווה עמו מטענים רגשיים קשים...
ברגעים הקשים של החיים, אל תצעדו לבד
אנשים נורמטיביים מוצאים את עצמם לא פעם בסיטואציות מורכבות שלא...
עורך דין עבודה
בחירה נכונה של עורך דין- הדרך הטובה ביותר לסייע לעצמכם
אנשים רבים, במיוחד כאלה שנחשבים נורמטיביים ו"אנשים מן היישוב" שאין...
איך נדע מהי עבירה פלילית וכיצד לנהוג בהתאם
באופן רחב כולם יודעים כי המושג של עבירות פליליות מתייחס...
עורך דין פלילי - הרבה מעבר לייצוג בבית המשפט
התמונה הראשונה שעולה לגבי עורך דין פלילי היא בבית המשפט...
4
עורך דין פלילי- מתי צריך ואיך לבחור?
משפט פלילי נחשב להליך משפטי קריטי, מרתיע ומפחיד, משום שהשלכותיו...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
סחיטה באיומים - הגדרה, עונשים ומה ניתן לעשות
סחיטה באיומים - הגדרה, עונשים ומה ניתן לעשות
סחיטה באיומים היא עברה פלילית חמורה למדי, אשר יכולה להתבטא...
דילוג לתוכן