איך להימנע מתביעות?

איך להימנע מתביעות?
קרדיט FREEPIK

תביעות עלולות להגיע אלינו מכיוון בלתי צפוי. אלה יכולות להיות תביעות גירושין או תביעות בגין אי עמידה בתקנים בתחזוקת בניין שאינו ערוך ואין בו ציוד לכיבוי אש. מכל מקום, חשוב להתכונן מראש כדי למנוע את התביעות הבעייתיות האלה ולהתנהל בחיים בראש שקט. לפיכך, יש צורך לפנות לאנשים הנכונים כדי לערוך הסכמים ולהימנע מפני תביעות בעייתיות. 

הסכם ממון – הכלי שמונע מכם תביעה 

הסכם ממון הוא הסכם מיוחד הנערך בין בני זוג לפני החתונה או לאחר החתונה. זהו מסמך הנערך בנוכחותו של עורך דין והוא כולל את כל הסעיפים הנוגעים לחלוקת רכוש בין בני הזוג במקרה של גירושין וכן חלוקת המשמורת על הילדים. רבים מהזוגות הטריים אינם ממהרים לערוך הסכם ממון מחשש שהוא יעיב על היחסים ביניהם, כאשר למעשה, אם אין להם דבר להסתיר אחד מהשני, הוא יכול רק לחזק את היחסים. קבלו את כל הסיבות לערוך הסכם ממון:

  • רשת ביטחון – הסכם ממון הוא בראש ובראשונה רשת ביטחון עבור בני הזוג. הוא נועד למנוע תביעות במקרה של גירושין ומאפשר לבני הזוג להיפרד כראוי לאחר גירושין, בהליך משפטי קצר וללא בעיות. 
  • ביטחון לילדים – הסכם הממון חיוני במיוחד במקרים של נישואין פרק ב. על מנת למנוע מצב שבו אחד מבני הזוג יתבע כסף או רכוש שנועד עבור הילדים ולמען רווחתם, חשוב לכלול את הירושה או הרכוש של הילדים בהסכם ממון. 
  • להרגיע את ההורים – לפעמים ההורים של אחד הצדדים קונים לזוג דירה או כל נכס אחר. כדי למנוע אפשרות של תביעות הנכס מידי הגרוש או הגרושה, חשוב לעגן אותו במסגרת הסכם ממון. 
  • הילדים רגועים יותר – כאשר הסדרי המשמרות כתובים מראש, לא צריך לריב על הילדים. אחרי הכול, הגירושין משפיעים לא רק על בני הזוג, אלא גם על הילדים. כאשר ההורים רבים ללא סוף ואינם מצליחים להחליט אצל מי הילד ישן הלילה, גם הילדים נתונים ללחץ. הסכם הממון, לעומת זאת, פותר את הדברים ומאפשר לחלק את המשמורת בצורה מסודרת. 
  • מבינים שמשהו לא בסדר – הסכם ממון שנערך לפני החתונה מאפשר לאחד מבני הזוג להבין שדבר מה אינו בסדר. לדוגמה, סירוב של הצד השני לערוך הסכם ממון עשוי להעיד על כך שיש לצד זה מה להסתיר. 
  • מחזקים את הזוגיות – בסופו של דבר, הסכם ממון יכול לחזק את הזוגיות והאהבה. כי כשבני הזוג בוטחים זה בזו, הם מסוגלים לדון על הכול, גם אם הדיונים האלה כוללים הסכמי ממון. 

אם נסכם, ראינו את היתרונות המשמעותיים של הסכם הממון ואת העניין שהוא יכול להציל אותנו מפני תביעות. לפיכך, חשוב לבחור בעורך דין מנוסה ומקצועי שיערוך את הסכם הממון כראוי. 

ממגנים את הבניין באמצעות מערכות כיבוי אש

דרך נוספת להימנע מתביעות הנובעות מליקויי בטיחות היא להזמין ביקורת כיבוי אש בבניין משותף . בבנייני דירות משותפים שבהם גרים דיירים רבים, חשוב לספק ביטחון מלא לכל מי שנמצא בתוך הבניין. על מנת לוודא שאתם עומדים בפני כל התקנים ולמנוע תביעות, חשוב להזמין ביקורת מקצועית לכיבוי אש. צוות הביקורת בודק את הציוד שיש לכם לכיבוי אש ומוודא שהוא בתוקף ושהוא יוכל לפעול ברגע אמת חלילה. במהלך הביקורת בודקים את תפקודו של הציוד המגוון דוגמת האם הגלגלונים נפרסים כראוי, האם המטפים אטומים כמו שצריך, האם הספרינקלרים מחוברים למקור מים, האם לוחות החשמל נמצאים תקינים והאם קיים שילוט ברור המראה את היציאה. כך שבמצב של שריפה, עשן ואש ניתן יהיה לפעול כדי לעצור אותה ולהקל על המילוט.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הסכמים עומדים למבחן בעת משבר
יש הבדלים ברורים בין זוגות שמתגרשים עם הסכמי ממון לבין...
איך בזכות הסכם ממון ידועים בציבור חיים טוב יותר?
במאה ה-21 יותר ויותר זוגות בוחרים לחיות יחד גם בלי...
קורס טוען רבני - דוד עשור טוען רבני ומגשר סיכם עבורכם את כל הפרטים עבור קורס טוען רבני
חולמים לקבל רישיון טוען רבני? רוצים לסייע לאנשים עם כלל...
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
לקבל את ההחלטות הנכונות שיחסכו הליכים משפטיים מורכבים
רבים סבורים שחוקי הירושה זהים בכל מקום, אך המציאות שונה....
עורך דין גירושין במרכז
עו"ד שחר שוורץ - עורך דין גירושין במרכז
עו"ד הסכמי ממון עו"ד הסכמי ממון ממלא תפקיד משמעותי בתחום הכספים...
השאלות שחובה להתייחס אליהן לפני ניסוח חוזה גירושין
על-פי סטטיסטיקות עדכניות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 3...
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024 הגירושין הוא תהליך משפטי מורכב שבו...
מישהו דואג למשפחה שלכם כשאתם לא יכולים לעשות זאת
לעורכי דין יש תפקידים חשובים מאוד לא רק כמתווכים במצבים...
עורך דין מומלץ לדיני משפחה - המלצות ושיקולים בבחירה
בעת פנייה לגירושין, אחד ההיבטים הקריטיים ביותר הוא בחירת עורך...
דילוג לתוכן