תביעת אובדן כושר עבודה

תביעת אובדן כושר עבודה

מרבית האנשים עובדים למחייתם לאורך תקופות ארוכות בחייהם ועושים זאת לצרכי פרנסה ושגשוג כלכלי. עבודה כרוכה גם בסיכון להיפגע פיזית ונפשית והדבר עלול לפגוע ביכולת להשתכר. בגלל הסיבה הזאת חייב כל אחד להבטיח את עצמו למקרים בהם הוא עלול לאבד את היכולת לתפקד בעבודה.  המוסד לביטוח לאומי דואג, כמובן, למצבים אלו וקיים בו מנגנון מובנה למטרות אלו. בנוסף לכך מעסיקים רבים רוכשים פוליסות ביטוח אשר מבטחות את העסק ואותם למצבים של תאונות עבודה. באתרי עבודה מסוכנים ורגישים האחריות רבה יותר, ולכן, ביטוח כזה הינו בגדר הכרח בגלל החשש מתאונות העלולות לגרום לנכות או, חלילה, למוות.

ייעוץ עו"ד

פגיעה חמורה עלולה לגרום לנכות זמנית או קבועה, ובעקבותיה הנפגע זכאי ויכול להגיש תביעת אובדן כושר עבודה. במידה והוא, חלילה, נהרג אזי בני משפחתו הופכים להיות התובעים. כאשר מתברר כי מדובר במקרה חמור כדאי לשכור שירותי עורך דין מקצועי הבקיא בתחום כדי לקבל ייעוץ והדרכה. ההתנהלות בראשית הדרך חייבת להיות מסודרת ונכונה כדי לשמור על סיכוי טוב לתביעה שאמורה להיות מוגשת בעתיד, ובמיוחד, כדי למנוע טעויות קשות שעלולות להפוך לקריטיות וכאלו שתפגע בה. קרוב לודאי, שעורך דין ימליץ כבר אז לשמירת כל המסמכים הרפואיים המתעדים את הפגיעה, למסמכי הוצאות כספיות ואחרים. הוא גם ימליץ משיחות מיותרות והעברת מידע לאנשי חברת הביטוח שירצו, לעיתים ובין היתר, לסגור את התיק במינימום נזקים לחברתם.

הגשת תביעה

תביעות ראשוניות מגישים לביטוח הלאומי אשר הוא האחראי הראשי על פיצוי לנפגע. הפרוצדורה המסודרת כוללת הודעה ראשונית על פגיעה באמצעות טפסים מיוחדים  ובמקביל הפניה לטיפול רפואי. לאחר מכן, מגישים תביעה ראשונית שלאחריה המוסד דואג לפיצוי כספי מתאים. במידה ויש צורך, נקבעת נכות זמנית. בשלב הבא יש להגיש תביעת אובדן כושר עבודה מסודרת שאמורה להתברר בפני ועדה מיוחדת. היא קובעת אם מגיעים אחוזי נכות לצמיתות, ואם כן, את גובהם. קביעות הוועדה חשובות מאוד מאחר והן משפיעות גם על התביעות האחרות המוגשות לגופי ביטוח אחרים. יהיו להן גם משקל רב גם בדיוני בתי משפט אם יהיה צורך בהם, כמובן.

משא ומתן

התביעות האחרות, אם הוחלט עליהן, מוגשות למעסיק והוא מצידו מפנה אותן לחברת הביטוח שלו. במידה והדרישות מתקבלות אזי הפרוצדורה נחשבת לחלקה והפיצוי הנדרש משולם. הפיצוי נקבע על פי שני פרמטרים עיקריים. הפסדי השתכרויות וסבל. לצורך העניין – רמת השכר של הנפגע, הפסדי השתכרויות עתידיות, ובנוסף, חומרת הפגיעה, סבל, הוצאות נדרשות לטיפולים רפואיים ופרוצדורות אחרות, כספים לצורך שיקום ופרמטרים נוספים. במקרה והמוסד לביטוח לאומי או חברת הביטוח מעוררות קשיים, ינסה עורך הדין לנהל איתם שיחות לצורך הסדרת העניין. תחילה במשא ומתן, ואם הוא לא יעלה היטב באמצעות תביעה לבית המשפט לצורך קבלת סעד ממנו.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
קבלו את העזרה שנחוצה לכם ברגע הנכון ביותר
אנשים שנפגעו במהלך טיפול רפואי נאלצים בדרך כלל להתמודד עם...
הכל על עיקולים ופתרונות
כל אדם או עסק פרטי שלא שילם חובות לנושים באופן...
איך לפתוח עמותה או גוף ללא מטרת רווח בישראל
הקמה של ארגון ללא כוונת רווח אם יש לכם רעיון טוב...
כל מה שצריך לדעת על הקמת עמותות ללא רווח או עם תהליך רישום חברה
הצעד הראשון בהקמת עמותה ללא מטרות הקמת עמותה ללא מטרות רווח...
מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לנזקי גוף?
העולם שאנחנו חיים בו הוא עולם מודרני ומפותח, אך יש...
להתגבר על סיטואציות לא צפויות בעזרת עורך דין המתאים
החיים אינם צפויים ועם יציאה החוצה מהבית (ולמעשה גם בתוך...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
דילוג לתוכן