פסילה מנהלית של רישיון נהיגה – כל מה שנהג צריך לדעת

פסילה מנהלית של רישיון נהיגה – כל מה שנהג צריך לדעת

אם פסילת רישיון היא הדבר שאתה חושש ביותר מפניו עת אתה נכנס לרכב ועולה על הכביש, מאמר זה יצייד אותך באינפורמציה חשובה על אחד מסוגי פסילות הרישיון הנפוצים ביותר, כך שבמידה ותיקלע לסיטואציה שאתה חושש להיקלע אליה, תדע כיצד להתנהל, מה לעשות ומהן הזכויות שמגיעות לך.

פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה – פסילה מיידית ללא מעורבות של בית המשפט

פקודת התעבורה קובעת, כי בנסיבות מסויימות (המפורטות בפקודת התעבורה) קצין משטרה בדרגת מפקח, רשאי לשלול באופן מיידי רישיונו של נהג ללא הליך משפטי. פסילה זו נקראית פסילה מנהלית והיא שונה מסוגים אחרים של פסילות רישיון בכך שהיא יכולה להיעשות ללא מעורבות של בית המשפט ובאופן מהיר, כך שלנהג שנתפס בביצוע העבירה אין אפשרות להגן על על עצמו באמצעות עורך דין.

במידה ונתפס הנהג בביצוע עבירת תעבורה על-ידי שוטר שאינו בדרגת קצין, יהיה השוטר רשאי לזמנו לשימוע בפני קצין משטרה, שבתורו יוכל להחליט האם לפסול את הרישיון ולאיזו תקופה.

בסמכותו של השוטר לדרוש מהנהג למסור לידיו את רישיון הנהיגה שלו, ובמקומו, עד ליום קיום השימוע יקבל הנהג רישיון נהיגה חלופי שיאפשר לו להתנייע בדרכים.

עבירות התעבורה שיכולות לגרור פסילה מנהלית של רישיונו של נהג הן רבות וכוללות בין היתר נהיגה בשכרות, עקיפה בלתי חוקית של רכב, אי ציות לתמרור עצור, אי מתן זכות קדימה, נהיגה במהירות מופרזת ועוד. פסילה מנהלית יכולה להיעשות לתקופה של 30, 60 או 90 יום, בהתבסס על חומרת העבירה שביצע הנהג. לרוב, סוג העבירות המצויינות לעיל יגררו אחריהן פסילה מנהלית לתקופה של 30 יום, כאשר פסילות ארוכות יותר יוטלו על נהגים שגרמו לתאונות דרכים. כאשר תאונת הדרכים הביאה לכך שגופו של אדם נפגע או שרכושו נפגע, יקבל הנהג שגרם לתאונה פסילה מנהלית לתקופה של 60 יום וכאשר התאונה מוגדרת כקטלנית, רישיונו של הנהג שגרם לה ישלל בדרך כלל לתקופה של 90 ימים.

לצד פסילת רישיון מסוג שלילה מנהלית קיימות פסילות נוספות, כאלה שנעשות בהחלטת בית המשפט וכאלה שיכולות להתבצע על ידי משרד הרישוי, במידה ומצא כי הנהג אינו כשיר ואינו ראוי לנהוג באופן בטוח.

פסילה מנהלית של הרישיון – האם יש דרך לצאת מזה?

שלילת רישיון היא אחת מהסנקציות הקשות והחמורות ביותר המוטלות על נהגים שביצעו עבירות תעבורה. זוהי ענישה שמחבלת בשגרת יומם של מי שהורגלו להתנייד באמצעות רכב כדי להגיע ממקום למקום והיא מצריכה מהם התארגנות מחודשת ושינוי לוחות הזמנים לאור הסיטואציה אליה נקלעו.

לאור ההשפעה מרחיקת הלכת שיש לסנקציה זו על נהגים ועל רקע היכולת שלה לשבש באופן משמעותי את אורח החיים של הנהגים, רצוי למצות את כל האפשרויות על מנת לשנות את רוע הגזירה, לבטל את ההרשעה או להפחית במידה העונש. כדי להגיע לתוצאות הללו כדאי להסתייע בשירותי עו"ד תעבורה , שיש לו השכלה משפטית, שמתמחה בתחום של דיני תעבורה, שבקיא בכל רזי הדינים הללו ושיודע את כל דרכי הפעולה הקיימות כדי לפעול למען טיוב המצב אליו נקלע הנהג.

יש שיאמרו שניסיון להמתיק את העונש שנגזר על הנהג עובר העבירה, כמוהו כאי נשיאה של הנהג באחריות של הטעות שביצע, שיכולה הייתה לעלות לו ולציבור משתמשי הדרכים במחיר כבד. ( אפשר לשאול עורכי דים אשר מתמתחים בנושא ביטוח לרכב )

יחד עם זאת שוב לציין, כי קיימים מקרים בהם נוקטים רשויות האכיפה ובתי המשפט ביד קשה יתר על המידה כנגד עוברי עבירות התעבורה ופנייה לעורך דין בניסיון להמתיק את העונש משמעותה מיצוי הזכויות שעומדות לרשות האזרח, כך שההליך המשפטי נגדו יהיה הוגן. במילים אחרות, כאשר ננקטת יד ברזל כנגד נהגים, אין שום סיבה שלא יפעלו למימוש זכויותיהם על מנת שהדין לא ימוצה עימם בחומרה רבה מידי.

נהג שלא ירצה להיוועץ בעורך דין לענייני תעבורה, בין אם בשל סיבות כלכליות ובין אם בשל רצון להתמודד בעצמו עם "המרק" שהוא בישל, יוכל להגיש בקשה לביטול פסילת הרישיון המנהלית.

הבקשה תוגש לבית המשפט שידון בה תוך כדי התחבטות בשאלה אם ביטול הפסילה עלול לפגוע בביטחון הציבור ותוך שהוא לוקח בחשבון, בין היתר, את עברו התעבורתי של הנהג עובר העבירה.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
אל תתמודדו לבד עם ועדות רפואיות
אחד הדברים שחוששים ממנו הכי הרבה הוא כל מה שקשור...
חשיבותו של תכנון מוקדם
במצב תקין כולם מצליחים לנהל את חייהם כשורה וללא בעיות...
חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי
מטרת העל של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בטיחות בדרכים היא דאגה...
החיים לא נגמרים בגלל חובות כבדים
משברים כלכליים רבים פקדו אותנו בעשור האחרון וכל משבר כזה...
נקלעתם לתאונת דרכים? חפשו ייצוג על ידי מומחה בתחום
בגלל הסבירות לפיצויים גבוהים, והחשיבות במתן פיצויים הולמים, על אחת...
להתמודד עם עבירות תעבורה חמורות- איך עושים את זה?
הנהיגה בכביש היא מורכבת, דורשת ריכוז רב וציות לחוקים רבים....
להתמודד עם עבירות תנועה בעזרת עו"ד תעבורה מנוסה
הצפיפות שרק הולכת ועולה בכבישים כמו גם חוסר סבלנות של...
נתפסתם נוהגים בשכרות? המאמר הבא בשבילכם
אומנם כולנו יודעים היטב שאסור לנהוג כאשר אנחנו תחת השפעת...
פנייה אל עורך דין תעבורה מוביל
מה עושים כאשר נשלל הרישיון? שלילת רישיון מתייחסת לביטול הזמני של...
דילוג לתוכן