עברת תאונת פגע וברח ? יש את מי לתבוע !

עברת תאונת פגע וברח ? יש את מי לתבוע !
מקור freepik

כשאנחנו מעורבים בתאונת דרכים, בין אם כנהגים ובין אם כהולכי רגל או רוכבי אופניים, ברוב המקרים, יש לנו למי לפנות, את מי לתבוע, במידה ואנחנו מעוניינים בכך. חברת הביטוח של הנהג הפוגע. אנחנו יכולים לתבוע אותה ולקבל פיצוי כל התאונה והנזק שנגרם לנו.

אך במקרה של תאונות דרכים "פגע וברח", העניין הרבה יותר מסובך. הרי בתאונות כאלה, הנהג בורח מהזירה ואם המשטרה לא מצליחה לתפוס אותו, אנחנו עלולים להיות בבעיה, שכן נגרם לנו נזק, פיזי, נפשי או נזק לרכוש, בזמן שאין לנו את מי לתבוע ולכן הנטל הכלכלי נופל עלינו.

מאחר והמדינה רוצה להקל על אנשים שעברו תאונת דרכים מסוג זה, היא הקימה את קרן קרנית. קרן השייכת למדינה ומאפשרת לכל מי שעבר תאונת פגע וברח, לתבוע אותה על מנת לקבל פיצוי מהמדינה על הנזק שנגרם לו. כלומר, המדינה לוקחת אחריות על הנפגעים, מבלי כמובן לנקות מאשמה את הנהג, אלא בשביל להעניק פיצוי למי שנפגע בעקבות הנהיגה שלו.

לפני שנסביר כיצד זה עובד, נבין את ההיגיון שעומד מאחורי צעד זה. תאונת פגע וברח יכולה להיות מאוד משמעותית מבחינת הנזק שנגרם למי שנפגע. המדינה לא רוצה שהוא יצטרך להתמודד עם זה בעצמו, שכן העלות הכלכלית על הטיפולים והשיקום, עלולים להיות משמעותיים מאוד. לכן היא נוקטת צעד חברתי נכון, ומאפשרת לכל מי שנפגע בתאונת פגע וברח, לתבוע אותה ולקבל ממנה מענה.

במקביל, היא תנסה בעזרת המשטרה וגורמים אחרים לאתר את הנהג הנפגע ולהעמיד אותו לדין על התאונה וכן על כך שהוא נטש את האנשים שנפגעו, מבלי לקרוא לעזרה ומבלי לטפל בהם.

כיצד תובעים פיצוי מהמדינה?

כל מי שנפגע בתאונת פגע וברח, יכול לפנות אל קרן קרנית ולהגיש תביעה. חשוב להדגיש, הקרן גם מאפשרת לאתר נהגים וכלי רכב, אם יש פרטים מזהים, על מנת שיהיה ניתן לתבוע אותם באופן ישיר ולא לתבוע את הקרן.

בכל מקרה, מי שרוצה וצריך לתבוע את הקרן, יכול לעשות זאת דרך אתר האינטרנט של הקרן, שם אפשר למצוא הסברים מלאים על תהליך התביעה, תקנון הקרן, וכן לשלוח מסמכים שונים שקשורים לסוג ואופי התאונה, על מנת שיהיה ניתן לטפל בה. בין המסמכים הנדרשים, ויתור על סודיות רפואיות, וכן ערכת מסמכים שקשורה ישירות לתביעה בהיבטים שונים.

חשוב לציין לפני סיום, מי שנפגע בתאונת פגע וברח, מומלץ שלא ימתין ויפעל במהירות על מנת לטפל בתביעה. בין אם זה מסיבות כלכליות ובין אם זה על מנת שהעניין לא יתעכב ויידחה. כך הוא יוכל לקבל את כספי הפיצוי בהקדם לחזור אל שגרת חייו. יש לקחת בחשבון, תהליך הבירור וקבלת הפיצוי לוקח זמן, עד שהוא יוצא לפועל ומסתיים.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
אל תתמודדו לבד עם ועדות רפואיות
אחד הדברים שחוששים ממנו הכי הרבה הוא כל מה שקשור...
חשיבותו של תכנון מוקדם
במצב תקין כולם מצליחים לנהל את חייהם כשורה וללא בעיות...
חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי
מטרת העל של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בטיחות בדרכים היא דאגה...
החיים לא נגמרים בגלל חובות כבדים
משברים כלכליים רבים פקדו אותנו בעשור האחרון וכל משבר כזה...
נקלעתם לתאונת דרכים? חפשו ייצוג על ידי מומחה בתחום
בגלל הסבירות לפיצויים גבוהים, והחשיבות במתן פיצויים הולמים, על אחת...
להתמודד עם עבירות תעבורה חמורות- איך עושים את זה?
הנהיגה בכביש היא מורכבת, דורשת ריכוז רב וציות לחוקים רבים....
להתמודד עם עבירות תנועה בעזרת עו"ד תעבורה מנוסה
הצפיפות שרק הולכת ועולה בכבישים כמו גם חוסר סבלנות של...
נתפסתם נוהגים בשכרות? המאמר הבא בשבילכם
אומנם כולנו יודעים היטב שאסור לנהוג כאשר אנחנו תחת השפעת...
פנייה אל עורך דין תעבורה מוביל
מה עושים כאשר נשלל הרישיון? שלילת רישיון מתייחסת לביטול הזמני של...
דילוג לתוכן