נכות כללית כתוצאה מעבודה

נכות כללית כתוצאה מעבודה

כאשר אדם נפצע ונגרמת לו נכות, המוסד לביטוח לאומי מכמת את הנכות שנגרמה לאותו אדם באחוזים. כאשר מדובר על נכות כללית כתוצאה מפגיעה שאיננה קשורה בעבודה, על מנת להיות זכאים לגמלה כלשהי מהביטוח הלאומי, על הנכות להיות בין 40% ל-60%, קרי נכות משמעותית ביותר על מנת לזכות בגמלה. כאשר מדובר בנכות כתוצאה מעבודה (תאונת עבודה), הרי שכבר מרמה של 9% ניתן לקבל תגמול מסוים. נכות של 20% ומעלה עשויה לזכות בגמלה חודשית.

מה בין נכות כללית לנכות כתוצאה מהעבודה

מלבד ההבדל האמור לעיל בדבר הזכאות לגמלה ולגמולים שונים ברמות שונות של נכות, הרי שישנו תנאי נוסף אשר בלתו לא ייחשב אדם כמי שהנכות שלהם נגרמה כתוצאה מהעבודה – והיא הוכחת הקשר בין הנכות לבין העבודה. מי שיוכיח את הקשר בין הנכות שנגרמה לו לבין עבודתו, יכול להיות זכאי לגמול ולקצבאות כפי שנאמר לעיל. עוד חשוב לציין, כי הקצבאות וגובהן תלויות במידה מסוימת בגובה משכורתו של העובד לפני הנכות, שנקבע לו, בעוד קצבת הנכות הכללית היא קבועה ותלויה רק במידת הנכות שנקבעה לו.

מהן תאונות עבודה ומהי נכות בעקבות העבודה

כל עובד מבוטח על ידי ביטוח לאומי, כדי להבטיח כי ללא קשר ליכולתו של המעביד לשלם קצבות נכות וכיוצא באלה, האדם יוכל לקבל את הפיצוי המגיע לו בגין הפגיעה שנגרמה לו. כל פגיעה שנגרמה לעובד במהלך עבודתו, בדרכו אליה ובדרכו ממנה, כמו גם אל כל מקום אחר אשר אליו הגיע במסגרת העבודה ואפילו נכויות שנגרמו לו כתוצאה מתנאי עבודה לא נאותים במשך שנים ועוד – יכולים להוות "תאונת עבודה" המזכה בפיצויים מאת ביטוח לאומי.

לוח זמנים קצר, התיישנות מקוצרת

בענייני ביטוח באופן כללי נהוגה תקופת התיישנות קצרה הרבה יותר מאשר בתביעות אחרות. לעתים, ישנו חלון הזדמנויות קצר במיוחד לפנייה אל ביטוח לאומי. כך למשל, הגשת תביעה לקצבת נכות כללית צריכה לעשות בתוך 90 יום מהפגיעה בהכנסות בעקבות הנכות הכללית.

היוועצו עם עורך דין בדבר הזכויות המגיעות שלכם כדי לקבל אותן במלואן

באחרונה פסק בית המשפט נגד אחת החברות המציעה שירותי סיוע במימוש זכויות, כי מדובר בהסגת גבול מקצוע עריכת הדין ואסר על החברה להציע את הייעוץ שהציעה. החשיבות של פסיקה זאת היא בכך שחברות אלה אינן נתונות לפיקוח כלשהו ו/או לכללי אתיקה, להבדיל מעורכי הדין המחויבים בכללים רבים וכפופים לפיקוח של ועדות האתיקה והדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין. מערך זה מבטיח לכם כי עורך הדין ייצג אתכם תוך נאמנות מלאה ולא, למשל, ייעץ לכם לנקוט בהליך מיותר או חסר סיכוי על מנת להרוויח עמלה. העמידה מול ביטוח לאומי היא לא עניין פשוט ולרוב חשוב שתיעשה תוך ליווי, לכל הפחות, של עורך דין המתמצא בדיני הביטוח הלאומי והנזיקין כדי להבטיח את כל הזכויות המגיעות לכם.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) אמון על הערכת כשירותם של...
נגישות לאנשים עם מוגבלויות: הדברים החשובים שעליכם לדעת
החוק לשיוויון כולל את הזכות לנגישות - זכותם של אנשים...
עורך דין ירושה בחיפה
כיצד מגישים תביעה בבית הדין לעבודה?
עובדים שמגיעים אל מקום עבודה חדש, מצפים ליחס הולם מן...
 מתי מגיעים לכם פיצויים וממי?
כל אירוע שגורם לכם נזק יכול להיחשב כתאונה שיש לה...
אנשי מקצוע משפטיים מומחים – כל מה שחשוב לדעת
עניינים משפטיים הנוגעים להאצלת סמכות עורך דין ייפוי כוח מתמשך ממלא...
מתי יש צורך בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית?
ישנם לא מעט אנשים אשר חוו רשלנות רפואית שבגינה הם...
הכל על עיקולים ופתרונות
כל אדם או עסק פרטי שלא שילם חובות לנושים באופן...
איך מתחילים הליך פשיטת רגל?
תהליך פשיטת רגל עולה על הפרק כאשר אדם פרטי או...
עו"ד לענייני עבודה
עו"ד לענייני עבודה
בשנת 1969 חוקק חוק בית הדין לעבודה. על בסיס חוק...
דילוג לתוכן