נהגים רבים עלולים למצוא עצמם מעורבים בתאונת דרכים

נהגים רבים עלולים למצוא עצמם מעורבים בתאונת דרכים
קרדיט pixabay

הגים רבים עלולים למצוא עצמם מעורבים בתאונת דרכים. הדבר מתרחש בין רגע ובטרם מספיקים להבין מה בדיוק אירע. הבלבול, הפחד, החרדות והכאבים עצומים. כך גם תחושת האשמה שלעיתים מוצדקת ולעיתים אין לה בסיס. לתאונת הדרכים יש השלכות בפן הפלילי ובפן הנזיקי. מה קורה מרגע קרות התאונה עם פתיחתו של הליך החקירה ומה חשוב מאוד לדעת כדי להימנע בטעויות גורליות? משרד עורכי דין תעבורה יערית אוליאל מציע כללים ברורים שכל נהג חייב להכיר!

א' נסעה ברכבה בדרך המוכרת לה היטב בחזרה לביתה לאחר ביקור שיגרתי בבית חברתה. א' פנתה שמאלה והגיעה למעבר חצייה, נעצרה ואז החלה בנסיעה איטית וזהירה כשמבטה בוחן את התנועה המתקרבת משמאל ע"מ להשתלב בכביש. כשהחזירה את מבטה, הבחינה בהולכת רגל שנפלה על הכביש לאחר שפגעה בה עם רכבה. א' מסרה את גרסתה במשטרה ולאחר מספר חודשים קיבלה בדואר כתב אישום הנושא את הכותרת "מדינת ישראל נגד א'". בכתב האישום מתארת המאשימה כיצד א\' הגיעה למעבר החציה בנסיעה רצופה, לא האטה את נסיעתה ולא נתנה זכות קדימה להולכת רגל שבדיוק חצתה את הכביש במעבר החציה, פגעה בה וגרמה לה לחבלה של ממש בשל נהיגה הרשלנית. א\' הואשמה בעבירות חמורת של נהיגה בקלות ראש, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חציה וגרימת חבלה של ממש. משרד עורכי דין תאונות דרכים יערית אוליאל בחן את התיק ואת כלל הראיות. הנה מספר כללים שאם א\' הייתה מכירה, מצבה המשפטי היה פשוט יותר.

חקירה במשטרה לאחר תאונת דרכים

א' בחרה למסור את גרסתה במשטרה מבלי לקבל ייעוץ מקדים מעורך דין תאונות דרכים. על טעות זו חוזרים נהגים רבים. הם בטוחים שאם ימסרו את גרסתם הכל יהיה בסדר. הרי הם לא עבריינים. הם נהגים נורמטיביים בסך הכל ולכן בוחרים ללכת ולספר את האמת שלהם. טעות! א' בחקירה השמיטה פרטים חשובים מאוד שיכלו לסייע לה, לא דייקה בפרטים מהותיים ביותר וגרמה לעצמה נזק שהוביל להגשת כתב אישום חמור נגדה. קבלת ייעוץ מעורך דית תאונות דרכים בטרם מסירת גרסה במשטרה הוא לא רק לגיטימי אלא חובה על כל נהג. הנהגים, מטבע הדברים, אינם בקיאים בדיני התעבורה, בכללי הראיות ובדין הפלילי. על מנת להימנע מטעויות הנובעות מחסר ידע, משרד עורכי דין תאונות דרכים יערית אוליאל ממליץ לכל נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים שלא לוותר על זכותו! גשו לקבלת ייעוץ בטרם החקירה.

תיעוד זירת האירוע

למזלה של א', לאחר שווידאה שהולכת הרגל בסדר ומקבלת טיפול ראוי, היא השכילה לתעד את זירת התאונה. בתושיה רבה נטלה א' את מכשיר הטלפון הנייד שלה וצילמה את כל זירת התאונה, את הרכב ואת הולכת הרגל במקום בו נפלה. תיעוד הזירה בזמן אמת חשוב עד מאוד וסיפק כלים וראיות שסייעו להגנה על א' בהליך המשפטי. על כן, זיכרו תמיד – לאחר שסייעתם לכל מי שנפצע בתאונה, תדאגו לצלם כמה שיותר תמונות וסרטונים מזירת התאונה. אל תנסו לחשוב מה חשוב ומה לא. פשוט תתעדו. ואם יש עדים בסביבה שטוענים שראו כיצד התרחשה התאונה – רישמו את פרטיהם. עורך הדין שלכם ידע להשתמש בכל אלה לצרכי הגנתכם.

עורכי דין מומחים בתאונות דרכים

אם חלילה הייתם מעורבים בתאונה, האדם הראשון שאיתו כדאי לכם לדבר לאחר התאונה הוא עורך הדין שלכם ואך ורק איתו. אל תדברו עם אזרחים שניגשים לתת סיוע ובטח שלא עם השוטרים שמגיעים למקום. תתפנו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי ורק לאחר קבלת ייעוץ מתאים תיגשו למסור את גרסתכם. כל מילה שתגידו בזירה עלולה לשמש לרעתכם. משרד עורך דין תאונות דרכים יערית אוליאל מלווה נהגים בכל ההליך הפלילי, מתחילת חקירת התאונה ועד לסיום ההליך בבית המשפט. משרד עורך דין תאונות דרכים

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הינשוף מראה שנהגתם בשכרות? עדיין יש מה לעשות
אחת מעבירות התעבורה החמורות היא נהיגה בשכרות. עבירה זו נפוצה...
ייצוג משפטי נאות הוא חובה גם במשפטי תעבורה
עבירות תעבורה שעלולות לפגוע בעתידכם הן עבירות שמסתיימות בהרשעה ואף...
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
אל תתמודדו לבד עם ועדות רפואיות
אחד הדברים שחוששים ממנו הכי הרבה הוא כל מה שקשור...
חשיבותו של תכנון מוקדם
במצב תקין כולם מצליחים לנהל את חייהם כשורה וללא בעיות...
חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי
מטרת העל של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בטיחות בדרכים היא דאגה...
החיים לא נגמרים בגלל חובות כבדים
משברים כלכליים רבים פקדו אותנו בעשור האחרון וכל משבר כזה...
נקלעתם לתאונת דרכים? חפשו ייצוג על ידי מומחה בתחום
בגלל הסבירות לפיצויים גבוהים, והחשיבות במתן פיצויים הולמים, על אחת...
להתמודד עם עבירות תעבורה חמורות- איך עושים את זה?
הנהיגה בכביש היא מורכבת, דורשת ריכוז רב וציות לחוקים רבים....
להתמודד עם עבירות תנועה בעזרת עו"ד תעבורה מנוסה
הצפיפות שרק הולכת ועולה בכבישים כמו גם חוסר סבלנות של...
דילוג לתוכן