מתי תצטרכו את שירותיו של נוטריון?

מתי תצטרכו את שירותיו של נוטריון?

נוטריון הוא עורך דין מוסמך שצבר ניסיון של לפחות 10 שנים בתחום המשפטים, ועליו להיות חבר בלשכת עורכי הדין. על פי חוק הנוטריונים, התשל"ו – 1976, כדי לקבל הסמכה להיות נוטריון, יש לעבור קורס קצר ולקבל בסיום אישור מטעם ועדה מיוחדת במשרד המשפטים. הנוטריון מציע קשת רחבה של שירותים כגון אימות חתימות על מסמך, אישור נכונות של העתק מסמך, אישור נכונות של תרגום מסמך, עריכת מסמכים בעלי תוקף משפטי שרק נוטריון מוסמך לעשות בהתאם לחוק, אימות הסכמי ממון בין בני זוג ועוד.

סמכות משפטית לכתיבת ועריכת חוזים ואישור מסמכים

כאמור, חוק הנוטריונים מגדיר במדויק מהם תפקידיו של נוטריון. החוק כולל גם את התעריף שעל הנוטריון לדרוש מהלקוח. חשוב לציין כי התעריפים מתעדכנים מעת לעת. כמו כן, נוטריון כפוף לכללי אתיקה מקצועית – כללים אלה קבועים בחוק, ועל הנוטריון לעמוד בהם. כדי לחפש עורך דין שהוא גם נוטריון, לא צריך להרחיק לעיר אחרת כיוון שיש מספר לא מבוטל של נוטריונים בארץ. באמצעות חיפוש מהיר תוכלו למצוא נוטריון באשקלון או בכל עיר אחרת בהתאם למקום מגוריכם.

באתר לשכת עורכי הדין בישראל, ניתן למצוא רשימה עדכנית עם פרטי קשר של כל הנוטריונים בארץ, וכך תוכלו למצוא נוטריון הנמצא במרחק קצר יחסית ממענכם.

כאמור, לנוטריון תפקידים רבים – בין היתר תפקידו של הנוטריון לאמת חתימה או חתימות על מסמכים שונים, לערוך מסמכים בעלי תוקף משפטי או לעשות בהם פעולה אחרת המותרת על פי דין להיעשות רק בידי נוטריון מוסמך. לפי חוק הירושה, נוטריון רשאי לרשום צוואה בפני רשות, הוא רשאי לאשר נכונות של רשימת מצאי ולחתום על אישור המעיד כי אדם פלוני חי. כמו כן, הוא רשאי לקבל ולאשר תצהירים שונים, לאשר נכונות של תרגום מסמך לשפה מסוימת, לאשר נישואים אזרחיים שנערכו בחו"ל ולאשר נכונות של מסמכים בינלאומיים במגוון נושאים. כל אלה, במטרה לתת להם תוקף משפטי בישראל, לדוגמה אישור נוטריון על תרגום גיליון ציונים ותעודות מקצועיות לסטודנטים המעוניינים ללמוד בחו"ל וכיוצא בזה.

מתן תוקף משפטי למסמך

חתימת נוטריון על מסמך מספקת לו תוקף משפטי בארץ או במדינות בחו"ל החתומות על הסכמים משפטיים עם מדינת ישראל. כך לדוגמא, הנוטריון יכול לספק חותמת אפוסטיל לאישור תעודת השכלה לסטודנטים שלמדו בחו"ל או לבני זוג שנישאו בחו"ל – כל עוד מדובר על מדינה החתומה את אמנה עם ישראל. בין תפקידיו המרכזיים של הנוטריון ניתן למנות את אישור נכונות תרגום מסמכים, בין אם הנוטריון ביצע את התרגום מאחר והוא מוסמך לכך, ובין את המסמך תורגם על ידי חברה מקצועית.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהי המשמעות של אישור נוטריוני?
מהי המשמעות של אישור נוטריוני?
נוטריון הוא בעצם עורך דין, בעל וותק של עשר שנים...
מתי תצטרכו את שירותיו של נוטריון?
נוטריון הוא עורך דין מוסמך שצבר ניסיון של לפחות 10...
אישורי נוטריון באנגלית
בשל מעמדו הבינלאומי של מוסד הנוטריון, אישורים נוטריונים הם האמצעי...
שירותי נוטריון באנגלית
נוטריון הנו עורך דין המוסמך, על פי החוק, לאשר, לתרגם...
תרגומי נוטריון בגרמנית
תרגום נוטריונים בגרמנית הוא דבר כמעט הכרחי עבור ישראלים רבים....
אישורים נוטריונים בגרמנית
אישורים נוטריונים בגרמנית הם צורך בסיסי עבור כל מי שנמצא...
דילוג לתוכן