מה המשמעות של התחדשות עירונית?

מה המשמעות של התחדשות עירונית?
מקור pixabay

התחדשות עירונית יזומה על ידי הרשות העירונית בה היא מתקיימת וכרוכה במעורבות ומתן גיבוי ממשלתי. ביסוד כל פרויקט כזה עומד הרצון להרוס שכונה קיימת על בנייניה הישנים ולהקים במקומה שכונה חדישה עם בניינים בעלי דירות וסביבן מבני ציבור, גני שעשועים, אזורי חנייה, ועוד, כיאה לשכונה מודרנית ברובע מתחדש. הרשות מרוויחה מספר דירות רב, ואוכלוסייה צעירה המגיעה לגור בהן, תשלומי ארנונה רבים יותר ומוניטין. הדיירים מרוויחים, כמובן, דירות חדשות ושיפור איכות חייהם חינם אין כסף. בכל פרויקט כזה יש  ליווי של עורך דין פינוי בינוי הבקיא בתחום לעומק.

ייעוץ ושכנוע סרבנים

הפרויקט נראה, לרוב, נהדר על הנייר אבל הוא מאוד מורכב לביצוע בגלל כל האלמנטים הקשורים בו. בראש וראשונה, יש לקבל הסכמת כל הדיירים. למרות שנראה כאילו כולם רוצים בשדרוג ביתם ואיכות חייהם הרי שבקרבם, יש מטבע הדברים, מבוגרים רבים אשר חוששים מכל הנושא ובעיקר מהבירוקרטיה, מעזיבת הבית המוכר לטובת אחד שיוקם לאחר מספר שנים ועוד. הם התרגלו למצב קיים וקשה להזיזם מעמדותיהם. ללא הסכמתם ספק אם יהיה ניתן לקדם את הפרויקט. בנקודת זמן זאת, יש חשיבות למעורבות עורך דין בעל ניסיון. אלו העוסקים בתחום הינם בעלי יחסי אנוש טובים ויודעים לגשת לסרבנים בדרך חיובית של מתן עצות.

יציאה לדרך

הם יבליטו את היתרונות הקיימים. יחזקו דבריהם בהצעת הטבות ופיצויים מוגדלים לצורך שכנוע, כמובן, בהסכמת היזם או בעל חברת הבנייה. קשה לראות שתביעה מולם תשכנע שופט לפנות דירתם ללא הסכמה, ואם כבר הדבר יושג לאחר מאמץ משפטי העלול להימשך שנים ארוכות. לאחר חתימת כל הדיירים יכול, למעשה, הפרויקט לצאת לדרך ותחילתו הוא במכרז לביצוע מטעם הרשות. היזם או חברת הבנייה הזוכה אמורים להוציאו אל הפועל וזאת לאחר חתימת הסכם מפורט מול הדיירים ומול העירייה. עורך דין פינוי בינוי יכול לייצג את הדיירים מול היזם ושירותיו חיוניים בגלל הניסיון הרב שיש לו לעומת חוסר הניסיון המוחלט שחסר לדיירים.

הסכם מפורט

כל הסכם כזה הינו מפורט מאוד. מכניסים לתוכו את כל הנושאים הנדרשים. יש לקבוע את זכויות הדיירים כמו: סדר בחירת הדירות ועושים זאת, לרוב, על פי סדר החתימה על ההסכם, יש לקבוע עיקרון שוויוני לפיו כל אחד יקבל דירה בהתאם לזאת שפינה, ואם הדבר לא אפשרי, אז פיצוי כספי. כמובן, שיפורטו מידות הדירה, חניות פרטיות, מחסנים ועוד. כן יצוין נושא עריכת בדק בית לפני הכניסה. למבוגרים הרוצים בכך ניתן למצוא דיור מוגן במקום שהם רוצים, לדיירים אחרים, דירה בפרויקט אחר מרוחק מעט יותר, וכן הלאה. סעיף אחר בהסכם מדבר על דירת חלופית מושכרת לדייר המפנה דירתו, יהיו בו תת סעיפים לגבי פיצוי כספי חלופי לנושא זה, וכן, סיוע כספי למיסי ועד בית להובלות וכדומה.

טיפול וליווי עורך דין

סעיפים אחרים הם נושא ערבויות החברה לדיירים, אחרים המדברים על פרקי זמן המוגבלים לעבודת ההקמה,   על הצגת אישור ממשלתי לתוכנית המוגדרת במפורש כי מדובר במתחם פינוי בינוי. יש צורך לצרף את חלקם כנספחים ובנוסף, נספחים אחרים כמו מסמך חתימות של כל הדיירים, היתרי בנייה, רישום בית משותף ועוד. סעיף חשוב אחר הוא התחייבות לרישום הדירה בטאבו על שם הדייר כהוכחה לבעלותו עליה. סעיפים חשובים אחרים הם תנאים לביטול ההסכם, פיצוי על הפרות ואיחור במסירה ועוד.  כל הסעיפים הללו חייבים להיות במעקב בעת הבנייה ולאחר שהיא מסתיימת. עורך דין פינוי בינוי מטפל בכל אלו למען לקוחו.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הליך פשיטת רגל- ההזדמנות להתחיל מחדש
פשיטת רגל נתפסת כמצב של ייאוש מוחלט. אמנם אף אחד...
קונים דירה? בחרו לכם עוד היום עו"ד שמומחה בתחום
עבור רוב האנשים שחיים בישראל רכישת דירה זה לא עניין...
מיסוי ירושת משק חקלאי
ירושת משק חקלאי
ברמה העקרונית משק חקלאי אינו חלק מעיזבון ולכן יש לעיין...
תפקידיו של עורך דין ליקויי בנייה
עורך דין ליקויי בנייה הוא עורך דין שמתמחה בעניינים הנוגעים...
עורך דין מיסוי מקרקעין
מדוע חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין מטעמכם בעסקאות נדל"ן?
הבחירה בעורך דין בתחום המקרקעין היא בעלת חשיבות עליונה בכל...
מהרכישה ועד הפרישה – קח לך פרקליט
עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בטיפול בעניינים משפטיים...
למה ירושה של חקלאי היא הרבה יותר מסובכת
כמו כל הורה, גם אלו החיים במושב חקלאי מעוניינים להעביר...
עורך דין ליקוי בניה
פתרון מחלוקות וסכסוכים – בדרך הכי מקצועית שיש
ישוב סיכסוך ‏היא מיומנות משפטית מורכבת מאוד, ‏אשר דורשת מגוון...
שירותים הכרחיים בעת רכישת נכסים
רכישת נכס באזור הדרום חייבת להיות מלווה על ידי אדם...
לרכוש ולהשכיר בצורה נכונה
אחד הדברים היותר חשובים בהשכרת דירות, רכישתם ואופן ההתנהלות עם...
דילוג לתוכן