מה בין מצלמות רמזור ועבירות תעבורה?

מה בין מצלמות רמזור ועבירות תעבורה?
קרדיט freepik

כולנו מכירים את המצלמות הממוקמות לצד הרמזורים ברחבי הארץ. ובכן, חשוב לדעת כי אלו מתעדות עבירות תעבורה שונות המבוצעות על ידי נהגים. בין היתר מדובר במעבר ברמזור אדום, ובנסיעה במהירות מופרזת. מהי הענישה בגין עבירות אלו ומדוע חשוב להיוועץ עם עורך דין תעבורה במקרים אלו?

מצלמות רמזור אדום

אחת המטרות של מצלמות רמזור היא לאכוף עבירה של אי ציות לרמזור אדום. נהג שביצע עבירה זו, יקבל דוח תעבורה ובו קנס כספי של 1,500 ₪  ובנוסף, יירשמו לחובתו 10 נקודות תעבורה. חלק ניכר מהנהגים אינם מודעים למשמעות של נקודות תעבורה, אשר החמורה מכולן היא שלילת רישיון נהיגה: מי שצבר לחובתו 36 נקודות תעבורה, רישיונו יישלל למשך 3 חודשים. צבירה של 10 נקודות תעבורה בשל אי ציות לרמזור אדום, מקרבת מאוד את הנהג ליעד שלילי זה, בפרט אם כבר נרשמו לחובתו נקודות נוספות בשל עבירות אחרות. לכן, אם קיבלתם דוח תעבורה בגין עבירה זו, אל תמהרו לשלם את הקנס, זכרו את גם את נקודות התעבורה המתלוות לו ופנו לייעוץ משפטי. במסגרתו תיבחנה כל האפשרויות, לרבות המרת הדוח באזהרה או ביטול הדוח. נציין כי במקרה שהעבירה גרמה לתאונת דרכים עם נפגעים ובפרט לתאונה קטלנית, הליווי המשפטי הוא קריטי. זאת משום שאז, חשוף הנהג לאישום בעבירות חמורות שדינן מאסר.

מהירות מופרזת

כאמור בפתח הדברים, מצלמות רמזור מתעדות גם עבירה של מהירות מופרזת. מדובר במצלמות מהירות מסוג א – 3, אשר במשך תקופה, הופסק השימוש בהן משום שנחשפה העובדה כי לא נערכו הבדיקות הדרושות להוכחת אמינותן. לאחר שהמשטרה פעלה לקבלת חוות דעת חדשות בעניין זה, הורתה הפרקליטות למשטרה לחדש את השימוש בהן. לעבירה של מהירות מופרזת יש כמה דרגות חומרה, בהתאם לשאלה בכמה חרג הנהג מן המהירות המותרת. ברמה הנמוכה ביותר של העבירה, ישלם הנהג קנס כספי בלבד של 250 ₪, אולם בדרגות הבאות של העבירה, עולה גובה הקנס משמעותית ונלוות אליו 8-10 נקודות תעבורה. ברף החמור ביותר, יקבל הנהג הזמנה לדין, אז בסמכותו של בית המשפט לשלול את רישיונו של הנהג. על כן, אם נתפסתם נוהגים במהירות מופרזת, כדאי לפנות גם במקרה זה לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי.

פנייה אל עורך דין תעבורה

אי ציות לרמזור ומהירות מופרזת הן שתי דוגמאות מרכזיות לעבירות הנאכפות על ידי מצלמות רמזור. לקבלת דוח או הזמנה לדין בגין עבירות אלו, יש השלכה משמעותית עבור הנהג. מלבד קנס כספי וצבירת נקודות תעבורה, חשוף הוא לענישה של שלילת רישיון נהיגה, דבר הפוגע באופן ניכר בהתנהלות חיים תקינים ולעיתים אף בפרנסתו של הנהג. כמו כן, במקרים בהם גרמה העבירה לפגיעה בנפש, חשוף הנהג לעונש מאסר. על כן, יש הכרח בקבלת ייעוץ וייצוג משפטי של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה, אשר יעניק לנהג הגנה משפטית. במסגרתה, יבחן הוא ראשית, כל אפשרות לזיכוי הנהג מן העבירה ובהתקיים בסיס ראייתי להרשעה, יחתור לכך כי יוטל על הנהג העונש המינימאלי ביותר, על ידי בית המשפט לתעבורה, או במסגרת הסדר טיעון עם רשות התביעה.

ניר שלום הינו עורך דין תעבורה מומחה ובעל ניסיון רב ועשר מזה שנים רבות בדיני תעבורה, נהיגה בשכרות, ייצוג עצורים וייעוץ מקדים, תאונות דרכים ועוד.

לכל שאלה ניתן ליצור איתי קשר ישירות באתר או

בטלפון 077-9976882

עורך דין תעבורה ניר שלום.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הינשוף מראה שנהגתם בשכרות? עדיין יש מה לעשות
אחת מעבירות התעבורה החמורות היא נהיגה בשכרות. עבירה זו נפוצה...
ייצוג משפטי נאות הוא חובה גם במשפטי תעבורה
עבירות תעבורה שעלולות לפגוע בעתידכם הן עבירות שמסתיימות בהרשעה ואף...
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
אל תתמודדו לבד עם ועדות רפואיות
אחד הדברים שחוששים ממנו הכי הרבה הוא כל מה שקשור...
חשיבותו של תכנון מוקדם
במצב תקין כולם מצליחים לנהל את חייהם כשורה וללא בעיות...
חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי
מטרת העל של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בטיחות בדרכים היא דאגה...
החיים לא נגמרים בגלל חובות כבדים
משברים כלכליים רבים פקדו אותנו בעשור האחרון וכל משבר כזה...
נקלעתם לתאונת דרכים? חפשו ייצוג על ידי מומחה בתחום
בגלל הסבירות לפיצויים גבוהים, והחשיבות במתן פיצויים הולמים, על אחת...
להתמודד עם עבירות תעבורה חמורות- איך עושים את זה?
הנהיגה בכביש היא מורכבת, דורשת ריכוז רב וציות לחוקים רבים....
להתמודד עם עבירות תנועה בעזרת עו"ד תעבורה מנוסה
הצפיפות שרק הולכת ועולה בכבישים כמו גם חוסר סבלנות של...
דילוג לתוכן