לפני שעושים רישיון עסק – עושים שיעורי בית וחוסכים בתשלום יקר על טעויות מרות

לפני שעושים רישיון עסק – עושים שיעורי בית וחוסכים בתשלום יקר על טעויות מרות
קרדיט freepik

הקמה של עסק היא לא עניין של מה שכך ולא בהכרח מפאת האתגרים אשר כרוכים בפעולה הפיזית עצמה של הקמתו של העסק. למעשה, ככל שמדובר בדרישות הביורוקרטיות פתיחה של עסק היא דווקא לא עניין סבוך, באופן מפתיע, תמוה ושונה כל כך מכל שאר התהליכים שיש לבצע אל מול הרשויות. הכל יחסי כמובן, ויחד עם זאת באמת שלא מדובר בעניין מורכב, למעט מקרים ספציפיים ופה בדיוק הנקודה המרכזית, ובכן אולי לא המרכזית באופן בלעדי, אבל היא בהחלט אחת מהנקודות המשמעויות, המרכזיות והמורכבות בהקמה של עסק ועלולה אף להוות חרב פיפיות עבור עסקים מסוימים. נקודה נוספת ומשמעותית לא פחות, הן עבור העסק אבל בעיקר עבור בעל העסק היא סגירתו. למה להרוס שמחות ולדבר על סגירה עוד לפני שפתחנו? כי כמו שאומרים בהגה מסוימת, צריך לדעת ממי להתגרש, או בהתאם לעולם העסקי- להכיר את יציאות החירום ולוודא שנמצא בקרבת מקום מסלול יציאה פנוי.

רישיון עסק הוא הליך שמומלץ לעשות עם רואה חשבון שיהיה גם זה שילווה את העסק בהמשך דרכו. זאת האפשרות המהירה, היעילה והבטוחה ביותר להבטיח שלא תיפלו לא רק עם דרישות הרישיון של העסק אלא עם הניהול שלו כולו לאורך כל חייו, ועד תומם.

רישיון עסק – דברים שחשוב לדעת בסוגיות של רישוי

רישוי הוא דרך של הממשלה למסות עוד את בעלי העסקים על פי רוב, זאת באמצעות תוספת של תשלומי אגרה, תשלומים למבחני רישוי והשתלמויות, תשלומים עבור בקרה וניהול הדיווח ועוד ועוד. באופן כללי מתייחסים לסוגיית הרישוי גם כאל סף כניסה לתחומי עיסוק שונים במטרה לייצר חסם על מנת להקטין את מידת התחרות ולשמור על סטנדרטים של מחירים ודרישות נוספות. לא כל התחומים חייבים ברישיון, אבל התחומים שכן חייבים בו לא יכולים להתקיים בלעדיו. פרושו של דבר הוא שאדם יכול לפתוח עסק, להשקיע מאות אלפי ולעיתים מליוני שקלים ואף למעלה מכך ובמידה ולא טיפל בנושא הרישוי, אך מדובר בתחום שמחייב רישיון הוא פשוט לא יוכל לעבוד. יש לכך משמעויות מרחיקות לכת וזה בהחלט מצע פורה במיוחד להגיע עד לכדי מצב של פשיטת רגל.

חשוב להדגיש כי תהליך של פתיחת עסק בישראל הוא כשלעצמו אינו תהליך מורכב, אלא מה שמורכב בכל הנושא העסקי והטיפול שלו מול הרשויות הממשלתיות הוא דווקא כשרוצים לסגור את העסק והרבה פעמים גם מהלך הניהול הפיננסי עצמו שלו מהווה את הטרדה המרכזית. אי לכך, לפני שפותחים עסק חשוב מאד להקפיד לקבל את כל המידע הדרוש אודות התחום הספציפי המדובר ובהחלט חשוב מאד להיוועץ עם רואה חשבון ולשכור את שירותיו של אחד שיוכל ללוות אתכם לאורך הדרך. יועץ מס הוא גם איש מקצוע שהשירות שלא לא יסולא בפז.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה נעשית לרוב בין בני משפחה. קיימים מקרים...
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
לאיזה פיצויים זכאים נפגעי גזזת?
שנות ה-50 התאפיינו בעלייה מאסיבית של יהודים מכל העולם לארץ...
כל התשובות לגבי דרכון רומני
אם אתה אזרח רומני המתגורר בישראל וברצונך להגיש בקשה לדרכון...
כל מה שצריך לדעת על אזרחות גרמנית
לא מעט תושבים ישראליים חושבים על קבלת אזרחות גרמנית אך...
דילוג לתוכן