כמה עולה לרשום פטנט?

כמה עולה לרשום פטנט?
קרדיט PIXABAY

רישום פטנטים הוא תחום שריתק רבים מאז ומעולם. לא מעטים מאתנו מכירים את הסיפור הידוע על אלכסנדר גרהם בל שהקדים את אלישע גריי בפחות משעתיים בלבד כאשר רשם את הפטנט שלו על הטלפון במשרד לרישום פטנטים, והוכר כממציא הטלפון. גם היום, בני האדם אינם מפסיקים להפתיע בפטנטים שונים, וחלקם אף מוכרים על ידי משתמשים רבים ברחבי העולם. אך גם אם יש לכם רעיון שישנה את תפיסתם של בני האדם ויהפוך את החיים לקלים יותר, אתם תידרשו לעבור תהליך בלתי פשוט.

בואו נדבר תחילה על עלויות

כאשר אנו מעוניינים לרשום פטנט כלשהו על שמנו, אנו רוצים לדעת כמה זה יעלה לנו. העניין הוא שעלויות אלה אינן כוללות רק את הרישום עצמו, אלא הוצאות שונות מסביב. מעבר לכך, עלות ההוצאות עבור כל פטנט עשויה להשתנות בהתאם למורכבותו. כדי להבין את סדר גודל העלויות, נחלק את הפטנטים לשלבים. אמת, בכל רישום פטנט יש סיכון מסוים וסיכוי שמישהו יערער עליו או יקדים אתכם. אך אם תדעו מראש לאן אתם נכנסים, תוכלו להכין את החסכונות שלכם בהתאם וללכת עם הרעיון המקורי שלכם עד הסוף.

שלב א – חיפוש מידע

זהו השלב שבו הממציא נעזר בכל הידע העומד לרשותו כדי לבנות את הפטנט שלו, והעיקר – לוודא שאיש לא עשה זאת לפניו. חלק מהמידע אפשר למצוא בחינם ברחבי האינטרנט או תוך שיטוט בספרייה, אך ישנו מידע שניתן להשיג רק עם עזרתו של איש מקצוע המבין בתחום. וכך, שכר הטרחה עשוי להגיע לסכום של כ-2,000 שקלים.

שלב ב – עורכים את הבקשה לרישום פטנט

לאחר שבודקים את הפטנט ורואים שלא קיים פטנט דומה, יש צורך להגיש בקשה לרישום פטנט – לישראל או לבצע רישום בין לאומי. העלויות במקרה זה מתחלקות לעלויות שכר טרחה של עורך הדין המגיש את הבקשה, כ-25,000 שקלים (סכום זה יכול לנוע, בהתאם למורכבותה של הבקשה), עלויות השרטוטים של ההמצאה – כ-1,000 שקלים ועלויות האגרת עבורה הבקשה, שהן כ- 2,000 שקלים, אם מדובר במסלול רגיל בישראל, או כ-9,000 שקלים אם מדובר במסלול PCT המיועד לצורך בקשה בין לאומית.

שלב ג – בחינת הבקשה

בשלב זה ממתינים לאישור הפטנט מרשות הפטנטים. תהליך זה יכול לעלות בין אפס שקלים ל-5,000 שקלים בערך, הכול תלוי במורכבות הפטנט ואם לא קיימים מכשולים בדרך. כמו כן, יש להביא בחשבון את העניין שברגע שהפטנט מאושר, כל אדם יכול להגיש עליו ערעור בתקופה של 3 חודשים.

שלב ד – הוצאות שונות

יש להביא בחשבון הוצאות שונות שהן מנת חלקו של רישום הפטנט. הוצאות אלה יכולות להיות אגרות רישום, אגרות לבקשת בחינה, אגרות רישום, אגרות חידושים ועוד. כך שכאשר אתם נערכים לרישום פטנטים, עליכם להביא בחשבון לא רק את ההוצאות שהוזכרו לעיל, אלא גם הוצאות בלתי צפויות שעלולות לצוץ בדרך. אך אל דאגה, אם מדובר בפטנט טוב ואיכותי, לא יעבור זמן רב ותוכלו לקבל רווחים נאים.

מה עושים כדי לא ללכת לאיבוד בין כל הביורוקרטיה?

ראינו כי תהליך רישום פטנטים כולל כמה שלבים ואישורים. כך שמי שאין לו ניסיון ברישום פטנטים יכול ללכת לאיבוד בין כל השלבים השונים. מסיבה זו, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי לרישום פטנטים, דוגמת ד"ר כפיר לוצאטו מקבוצת לוצאטו, אשר יוכל להנחות אתכם לאורך כל התהליך ולנסח את הבקשה לרישום פטנטים. הנחיה נכונה יכולה לחסוך לכם זמן יקר, וגם לא מעט כסף. כשעומד לצדכם עורך דין מקצועי לרישום פטנטים המכיר את כל התהליך מקרוב, הוא יודע להשיג עבורכם את המסלול המתאים והמשלתם ביותר עבורכם.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
לאיזה פיצויים זכאים נפגעי גזזת?
שנות ה-50 התאפיינו בעלייה מאסיבית של יהודים מכל העולם לארץ...
כל התשובות לגבי דרכון רומני
אם אתה אזרח רומני המתגורר בישראל וברצונך להגיש בקשה לדרכון...
כל מה שצריך לדעת על אזרחות גרמנית
לא מעט תושבים ישראליים חושבים על קבלת אזרחות גרמנית אך...
מהי ויזה הומניטרית שמאפשרת לשהות בארץ?
משרד הפנים מוסמך להנפיק אשרות ורישיונות שהייה בישראל בהתאם לחוק...
דילוג לתוכן