ייצוג קטינים בעבירות תעבורה

ייצוג קטינים בעבירות תעבורה
קרדיט דיפוזיט פוטו

ישנם לא מעט מקרים בהם קטינים מבצעים עבירות תעבורה. במקרים שבו קטינים נתפסים בגין ביצוע עבירת תנועה, הם חשופים לתהליך משפטי זהה לתהליך אשר חשופים אליו בגירים. אולם, קטינים אשר נתפסו עוברים עבירת תעבורה, חשופים גם לענישה מסוגים אחרים כגון: פסילת רישיון הנהיגה שלהם או הרשעה פלילית. לכן, בכל מקרה שבו קטין קיבל זימון לחקירה בשל עבירת תעבורה שביצע, עליו לפנות באופן מידי לעורך דין תעבורה שיסייע לו עד כמה שניתן ויפעל למען העמדתו לדין ולהקלת עונשו במידת הצורך.

בית המשפט לנוער אל מול בית המשפט לתעבורה

כל קטין אשר עובר עבירה כלשהי, יישפט בבית משפט לנוער. אולם, קטין אשר עובר עבירת תנועה אשר איננה נהיגה בשכרות או נהיגה ללא רישיון נהיגה, יישפט בבית המשפט לתעבורה. על אף שבית המשפט יביא בחשבון בתהליך המשפט כי מדובר בקטין, הרי שעדיין סופו של התהליך המשפטי עתיד להביא עמו עונש כלשהו לקטין ולא תהליך שיקומי אשר בדרך כלל נקבע לקטין בתום תהליך משפטי בבתי המשפט לנוער. בית המשפט לתעבורה יכול כמובן לקבוע כי התיק בגין קטין כזה או אחר אשר ביצע עבירת תעבורה, יועבר לדיון בבית המשפט לנוער.

מדוע ישנן עבירות תעבורה אשר בגינן קטין יישפט בבית המשפט לנוער

כמו שצוין לעיל, ישנן שתי עבירות תעבורה אשר בגינן קבע המחוקק שקטין יישפט בבית המשפט לנוער. עבירות אלו הן: נהיגה ללא רישיון ונהיגה בשכרות. הסיבה לכך היא שמדובר בעבירות בעלות אופי פלילי, המעידות על אופי סוער ופרוע של הקטין שעבר אותן. אופי זה דורש שיקום ומיתון. תהליכי שיקום ומיתון הם דברים אשר נקבעים בבית המשפט לנוער ולכן, קטין אשר עובר עבירות תעבורה מעין אלה יישפט בבית המשפט לנוער. חשוב מאוד לציין שלא משנה איזו עבירת תעבורה עובר קטין, הרי שחשוב מאוד שהוא ישכור את שירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בתחום, החל מהשלב הראשוני שבו הוא מזומן לחקירה, על מנת שעורך הדין יסייע לו לסיים את ההליך ללא הגשת כתב אישום נגדו. במידה והקטין יועמד לדין, הרי שעו"ד יפעל לצורך אי הרשעתו בתהליך המשפט או לגיבוש הסדר טיעון שיקל על עונשו כגון: קנס כספי, שירות מבחן או שלילת רישיון הנהיגה שלו לפרק זמן קצר יותר מפרק הזמן הנקבע על פי חוק.

מה הגישה לגבי מעצר קטינים

בית המשפט מאוד זהיר בכל הנוגע למעצר קטינים. מעצר קטינים איננו זהה למעצר בגירים מבחינת אורך המעצר ומבחינת השיקולים הנוגעים לקהלת ההחלטה על המעצר. טרם הגשת כתב אישום, על פי הנקבע בחוק לנוער, הרי שבית המשפט לא יחליט על מעצר לקטין אם יש אפשרות להשיג את מטרת המעצר בדרך פחות קשה. במידה והוחלט על מעצר לקטין, הרי שפרק הזמן למעצר זה יהיה פרק הזמן הקצר ביותר. כמובן שטרם מקבלים החלטה אודות מעצר קטין, יש צורך לתת על הדעת את גילו ואת ההשפעה שיכולה להיות למעצר על מצב בריאותו הפיזית או הנפשית של הקטין.

כאשר מדובר על מעצר לאחר הגשת כתב האישום, קרי: מעצר עד תום ההליכים, הרי שבשלב זה בית המשפט ייתן את הדעת על שיקול השיקום עוד לפני ההרשעה. בעוד שבתהליך משפטי של בגיר, שיקול השיקום יעמוד על הפרק רק לאחר ההרשעה שלו, הרי שכאשר מדובר במשפט של קטין, שיקול השיקום יעמוד על הפרק עוד בטרם ההרשעה ובייחוד כאשר מדובר על עבירות כגון: נהיגה ללא רישיון או נהיגה בשכרות המעידות על אופי סוער והתנהגות פרועה של קטין, הדורשים שיקום. עו"ד תעבורה אשר עוסק בייצוג הקטין, יפעל עד כמה שניתן לצורך מניעת מעצר הקטין. במידה ומניעת המעצר איננה מאפשרת בשל חומרת העבירה אותה ביצע הקטין, הרי שעורך הדין יפעל לצורך צמצום תקופת המעצר ולמימוש זכויותיו של הקטין באופן המלא.

מדוע חשוב לבחור בעו"ד תעבורה לייצוג קטין

כל קטין המבצע עבירת תעבורה עתיד לעבור הליך משפטי מורכב מאוד. במקרה של עבירות תנועה מסוימות אותן עבר כגון: נהיגה ללא רישיון או נהיגה בשכרות, הרי שהקטין חשוף גם למאסר במסגרת ההליך המשפטי שהוא עתיד לעבור. כל הליך משפטי של קטין עלול להסתיים בהרשעתו ולכן, על מנת למנוע את מאסר הקטין בהליך המשפטי ועל מנת שהקטין יקבל את העונש המינימלי בתום התהליך או שיצא זכאי לגמרי מהתהליך, יש צורך לשכור את שירותיו של עו"ד תעבורה מקצועי ומנוסה מאוד בתחום זה. עו"ד תעבורה יפעל למניעת הגשת כתב אישום כנגד הקטין, להעברת התיק לבית משפט לנוער שהוא בעל אופי שיקומי יותר, לשמירת הזכויות של הקטין, לזיכוי הקטין או לגיבוש הסדר טיעון שיקל את עונשו. גם כאשר מדובר בעבירה חמורה מאוד שביצע הקטין, עורך הדין יפעל לצורך מזעור הסנקציה שתוטל על הקטין.

המאמר נכתב ע״י עורך דין תעבורה ניר שלום – 077-9976882

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הינשוף מראה שנהגתם בשכרות? עדיין יש מה לעשות
אחת מעבירות התעבורה החמורות היא נהיגה בשכרות. עבירה זו נפוצה...
ייצוג משפטי נאות הוא חובה גם במשפטי תעבורה
עבירות תעבורה שעלולות לפגוע בעתידכם הן עבירות שמסתיימות בהרשעה ואף...
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
אל תתמודדו לבד עם ועדות רפואיות
אחד הדברים שחוששים ממנו הכי הרבה הוא כל מה שקשור...
חשיבותו של תכנון מוקדם
במצב תקין כולם מצליחים לנהל את חייהם כשורה וללא בעיות...
חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי
מטרת העל של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בטיחות בדרכים היא דאגה...
החיים לא נגמרים בגלל חובות כבדים
משברים כלכליים רבים פקדו אותנו בעשור האחרון וכל משבר כזה...
נקלעתם לתאונת דרכים? חפשו ייצוג על ידי מומחה בתחום
בגלל הסבירות לפיצויים גבוהים, והחשיבות במתן פיצויים הולמים, על אחת...
להתמודד עם עבירות תעבורה חמורות- איך עושים את זה?
הנהיגה בכביש היא מורכבת, דורשת ריכוז רב וציות לחוקים רבים....
להתמודד עם עבירות תנועה בעזרת עו"ד תעבורה מנוסה
הצפיפות שרק הולכת ועולה בכבישים כמו גם חוסר סבלנות של...
דילוג לתוכן