טעויות נפוצות בהכנה לתביעת רשלנות רפואית

טעויות נפוצות בהכנה לתביעת רשלנות רפואית
קרדיט: פורטל עורכי דין

במהלך השנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות עלייה במספר התביעות הנוגעות לרשלנות רפואית. מטופלים ומטופלות ובני משפחותיהם, פונים אל עורכי דין שמתמחים בתחום זה מתוך כוונה לתבוע רופאים, צוותים, מרפאות ומרכזיים רפואיים במקרים, שלטענתם, מהווים רשלנות רפואית.

לצערנו, לא פעם נעשות טעויות בתהליך הכנה לתביעת רשלנות רפואית ולכן חשוב לדעת כיצד להתכונן אליה ואיך להכין את התביעה בצורה נכונה, על מנת שיהיה ניתן, לא רק להגיש אותה בבית משפט, אלא גם להציג את המקרה בצורה נכונה, במטרה לנצח.

במאמר זה, נסקור מספר נקודות שקשורות לטעויות נפוצות וכיצד ניתן להימנע מהן. לפני כן, נסביר בקצרה מה זו רשלנות רפואית, כיצד היא נבחנת ומתי באמת אפשר לקבוע שאכן היתה רשלנות במקרה הנדון.

כיצד מגדירים רשלנות רפואית ומתי היא מתרחשת?

רשלנות רפואית היא מקרה בו רופאים או צוותים רפואיים, פעלו באופן לא סביר, באופן חריג, שאיננו תואם את אופי וסוג הטיפול על פי הדעה המקצועית. זה יכול להיות בכל שלב של הטיפול, החל משלב האבחון, דרך הטיפול עצמו, אחרי הטיפול. כמו כן, זה יכול לנבוע מסיבות שונות, החל מהתנהלות לא מקצועית, חוסר תשומת לב, פעולה רפואית לא נדרשת או לא רצויה ועוד.

חשוב להדגיש, כמו במקרים רבים של תביעות נזיקין, יש שני שלבים בתביעה של רשלנות רפואית. שלב ראשון מחייב להוכיח שהיתה רשלנות, שלב שני מחייב להוכיח שהרשלנות גרמה לנזק. כלומר, בהחלט ייתכן שהיתה רשלנות אך היא לא גרמה לנזק עצמו ואז במקרה של תביעה אזרחית, הפיצוי יהיה מופחת.

אילו טעויות נהוג לבצע בתביעות רשלנות רפואית וכיצד נמנעים מהן:

  • חוסר התייעצות עם גורם מקצועי – לפני שמגישים תביעה, חשוב להתייעץ עם עורכי דין וגורמי מקצוע, שיבחנו את המקרה. אין טעם להגיש תביעה, אם מתברר שאין על מה. בין אם זה בגלל שלא היתה רשלנות ובין אם זה בגלל שהנזק לא נגרם כתוצאה מאותה פעולה רשלנית. התייעצות יכולה למנוע הוצאה כספית מיותרת ובזבוז זמן.
  • אי שימוש בחוות דעת של מומחים – אחת הדרכים להוכיח רשלנות רפואית היא באמצעות חוות דעת של אנשי מקצוע. בדרך כלל נהוג להשתמש בחוות דעת של מומחים. זה חשוב, בפרט כשמדובר על מומחים בעלי שם בתחום. כך גם יוצרים אמינות לחוות דעת וגם מספקים חומר מקצועי איכותי לתביעה.
  • ראיות תומכות – חשוב לא לטעות בעניין זה ולהגיש את כל החומר שנמצא ברשותנו וכן לאסוף חומרים נוספים, כולל דרך שיחות עם מטופלים אחרים, שיחות עם אנשי צוות ועוד. חשוב להגיש כל פרט שיכול לעזור ולבסס את הטענה שלנו.
  • זמנים – בכל תהליך משפטי יש לוח זמנים שצריך לעמוד בו, גם התובעים וגם הנתבעים. חשוב לוודא שעודים תחת אותו לוח זמנים, על מנת שנמצא את עצמנו מאבדים את התביעה, בגלל סיבות טכניות.
מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
קבלו את העזרה שנחוצה לכם ברגע הנכון ביותר
אנשים שנפגעו במהלך טיפול רפואי נאלצים בדרך כלל להתמודד עם...
הכל על עיקולים ופתרונות
כל אדם או עסק פרטי שלא שילם חובות לנושים באופן...
איך לפתוח עמותה או גוף ללא מטרת רווח בישראל
הקמה של ארגון ללא כוונת רווח אם יש לכם רעיון טוב...
כל מה שצריך לדעת על הקמת עמותות ללא רווח או עם תהליך רישום חברה
הצעד הראשון בהקמת עמותה ללא מטרות הקמת עמותה ללא מטרות רווח...
מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לנזקי גוף?
העולם שאנחנו חיים בו הוא עולם מודרני ומפותח, אך יש...
להתגבר על סיטואציות לא צפויות בעזרת עורך דין המתאים
החיים אינם צפויים ועם יציאה החוצה מהבית (ולמעשה גם בתוך...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
דילוג לתוכן