חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי

חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי
קרדיט תמונה: FREEPIK

מטרת העל של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

בטיחות בדרכים היא דאגה עליונה עבור מדינת ישראל. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים נועד לתת מענה לתופעה במגוון רבדים שונים. המכון הרפואי, שהוקם במטרה לצמצם תאונות, פציעות והרוגים בכבישי ישראל, ממלא תפקיד מכריע בקידום סביבת נהיגה בטוחה יותר. ריכזנו עבורכם את התחומים העיקריים בהם מתעסק המכון, ובנוסף נאיר את תפקידו של עורך דין למכון הרפואי לבטיחות בדרכים – בייצוג הנהגים.

הערכות רפואיות ונפשיות לנהגים

פעילות המכון הרפואי באה לידי ביטוי בראש ובראשונה באמצעות ביצוע מגוון הערכות רפואיות/נפשיות לנהגים. המכון יוכל לזמן נהגים לבדיקות שונות במגוון סיטואציות שונות. למכון סמכות לשלול רישיון, להקפיא רישיון ואף לחדש רישיון נהיגה. תפקידו של עורך דין המכון הרפואי הוא לייצג נהגים מול המכון הרפואי, לוודא שהם יקבלו את מלוא זכויותיהם ולצמצם ענישה כזו או אחרת.

מתי יזמנו אותנו?

משרד הרישוי יבקש פעמים רבות לזמן אותנו עקב תאונה, נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים או עקב תאונה קשה עם נפגעים. בכל המקרים הללו, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ירצה לשלול השפעה רפואית או נפשית שגרמה לתאונה. סיבה נוספת לקבלת זימון היא שידרוג רישיון הנהיגה לרכב גדול/מסוכן יותר. עורך דין המכון הרפואי יוכל להכין אותנו למבדקים השונים ואף יסביר את כל שלבי התהליך. בצורה כזו ניתן להפחית סיכונים לענישה חמורה שלא לצורך.

מה בודקים?

ניתן לחלק את בדיקות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ל2 חלקים: החלק הפיזיולוגי והחלק הנפשי. הבדיקה הפיזיולוגית הינה בדיקה סטנדטית למדי והבדיקה הנפשית כוללת מבחן פסיכולוגי ואף הערכה הנעשית ע"י פסיכולוג מטעם המכון. במסגרת בדיקות/ועדות של המכון הרפואי, ניתן להביא חוות דעת רפואית של רופא חיצוני מומחה ואף חומרים מהתיק הרפואי האישי. כאמור, עורך דין המכון הרפואי ידע לאתר את המסמכים החשובים ביותר להצלחה במבחנים שעורך המכון.

אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה

כישלון בבדיקות של המכון הרפואי משמען שלילה מיידית של רישיון הנהיגה בעילת 'אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה'. אין מדובר בסוף פסוק, שכן ניתן לערער על החלטות המרב"ד. למעשה אחד מתפקידיו העיקריים של עורך דין המכון הרפואי הינו לסייע בהגשת ערעור למכון הרפואי. באמצעות ערעור ניתן להפריך את תוצאות הבדיקה ואף להמתיק/לבטל את העונש שקיבל הנהג.

עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

עורך דין המתמחה בייצוג מול המכון הרפואי, יוכל לסייע רבות לכל נהג שנקרא להיבחן במכון. כאמור, עורך הדין יוכל להכין את הנהג לסדרת הבדיקות שהוא עשוי לעבור. בדומה לשלב החקירה בבית המשפט, עורך הדין יוכל להנחות את הנהג כיצד עדיף לענות על שאלות שונות ומה רצוי שלא להזכיר. במקרים בהם נדרש לערער על החלטת המרב"ד, יש צורך בלמידה יסודית של תיק הלקוח. במקרים אלו יורדים לפרטי פרטים וזאת במטרה להבין את נקודות התורפה בתיק ולספק מענה הולם. בין השאר עורך הדין יוכל להפנות את הנהג לקבל חוות דעת פסיכולוגית חיצונית שתאזן את התמונה בתיק.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
כל מה שחשוב לדעת על תאונות אופנוע
אם אופנוע משמש ככלי מרכזי מהגעתכם ממקום למקום, בוודאי נתקלתם...
מתי חשוב לפנות אל עורך דין מהירות מופרזת?
גם אזרחים שומרי חוק וזהירים מאוד מפרים מעת לעת את...
מתי עבירת נהיגה בשכרות מחייבת פניה לעורך דין מומחה?
פנייה לעורך דין תעבורה אפשרית בכל זמן בהליך המשפטי: מיד...
הינשוף מראה שנהגתם בשכרות? עדיין יש מה לעשות
אחת מעבירות התעבורה החמורות היא נהיגה בשכרות. עבירה זו נפוצה...
ייצוג משפטי נאות הוא חובה גם במשפטי תעבורה
עבירות תעבורה שעלולות לפגוע בעתידכם הן עבירות שמסתיימות בהרשעה ואף...
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
אל תתמודדו לבד עם ועדות רפואיות
אחד הדברים שחוששים ממנו הכי הרבה הוא כל מה שקשור...
חשיבותו של תכנון מוקדם
במצב תקין כולם מצליחים לנהל את חייהם כשורה וללא בעיות...
חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי
מטרת העל של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בטיחות בדרכים היא דאגה...
החיים לא נגמרים בגלל חובות כבדים
משברים כלכליים רבים פקדו אותנו בעשור האחרון וכל משבר כזה...
דילוג לתוכן