היתרונות והחסרונות בהליכי פשיטת הרגל

היתרונות והחסרונות בהליכי פשיטת הרגל

הליך פשיטת רגל הוא הליך לא נעים, אולם יש בו כדי לסייע לאדם, אשר עומד בפני חובות רבים לפרוע את החובות שלו כלפי הנושים מחד ולהמשיך להתקיים, מאידך. הליך פשיטת רגל יכול לסייע לאדם שהגיע לחדלות פירעון כזאת לפרוע את חובותיו ולשקם את חייו. במה שונה הליך פשיטת רגל מהליכים בהוצאה לפועל? מהי בכלל פשיטת רגל? ומה היתרונות והחסרונות של הליך כזה?

מהי פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא הליך המתנהל על ידי כונס הנכסים הרשמי במטרה לכנס את נכסיו של אדם או חברה ולקבוע את האופן בו אדם ישלם את חובותיו לנושים. במסגרת הליך פשיטת רגל יכול להכריע כונס הנכסים ו/או בית המשפט המחוזי (במקרים מסוימים) על מידת החוב שיחזיר וכו'. במסגרת הליך פשיטת רגל מפסיק אדם להיות הבעלים של הרכוש שלו עצמו וכונס הנכסים קובע את האופן בו יתחלקו נכסיו בין הנושים שלו.

יתרונות של הליך פשיטת רגל

את היתרונות של הליך פשיטת הרגל אפשר לחלק ליתרונות לחייב ויתרונות לנושים. היתרון המרכזי של פשיטת רגל בעבור החייב הוא שבאמצעות ההליך הזה נמנעת ממנו הרדיפה על ידי נושיו והוא יכול להימנע מהליכים ארוכים בהוצאה לפועל, עיקולים שונים שיוטלו על רכושו ונכסיו, ולעתים אף להימנע ממעצר במסגרת הליכים אלה על פי בקשות של נושים שונים. עם הגשת בקשה לפשיטת רגל, יורה בית המשפט על הקפאת הליכי הוצאה לפועל נגדו עד לבירור הליך פשיטת הרגל; חשוב להבהיר כי מדובר בהקפאה ולא בביטול של ההליכים האלה, אשר במידה ופושט הרגל לא יעמוד בהסדר החוב שבהליך זה, ייתכן כי יחודשו הליכי ההוצאה לפועל נגדו.

היתרון העיקרי עבור הנושים של פושט רגל בהליך זה, היא כי באמצעות הליך זה יכול נושה לרדת אל כלל נכסיו של החייב, להתחקות אחר נכסים שונים שאולי העביר לבעלים חדשים כדי "להבריח" אותם ועוד – אלה מגבירים את הסיכויים להחזר מלא של החוב.

חסרונות הליך פשיטת רגל

חייב, אשר נפתחו נגדו מספר תיקים, יכול בעבור פושט הרגל, להליך פשיטת הרגל יש משמעויות כלכליות מרחיקות לכת; יתרה מכך, במסגרת ההליך מוטלות עליו מגבלות כלכליות שונות: הוא לא יכול לפתוח חברה חדשה, הוא לא יכול לעבוד בתפקידים מסוימים, הוא לא יכול לקבל אשראי מבנקים ועוד. חייב יכול להימנע ממגבלות אלה באמצעות פנייה אל הליך של הוצאה לפועל, במסגרתו יוטלו עליו מגבלות פחותות, לעתים.

בעבור הנושים – הקפאת ההליכים בהוצאה לפועל יכולים להיות מגרעה, במיוחד ככל שאין לחייב נכסים שניסה להבריח, אז החזר החוב במלואו איננו מובטח.

בכל מקרה – פנו לקבלת ייעוץ משפטי

אם אתם מתלבטים לגבי הליך פשיטת רגל ואתם רוצים לדעת מה הדרך הטובה ביותר להבטיח את הזכויות שלכם – דרך המלך היא באמצעות פנייה אל עורך דין העוסק בתחומים אלה. עורך הדין יוכל ללוות אתכם בהליכים השונים ולעזור לכם להבטיח את זכויותיכם במהלך תקופה קשה זאת.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
פשיטות רגל: כיצד להתמודד?
אף אחד אינו רוצה להגיע למצב של פשיטת רגל, המכונה...
באילו מקרים נעזר בעורך דין הוצאה לפועל? 
עורך דין הוצאה לפועל הינו איש מקצוע המתמחה בהיבטים המשפטיים...
באילו מצבים תצטרכו עורך דין הסדר חובות?
העולם הסוציאלי של היום הפך להיות הרבה יותר ידידותי אלינו...
קול העם - כל השירותים המשפטיים שכדאי לציבור להכיר
מה חשוב לבדוק בחיפוש אחר עורך דין לענייני פשיטת רגל
תחילה, חשוב לציין כי כמו בכל תחום אחר, בעת בה...
חשבון מוגבל - מה קורה שמגיעים למצב כזה?
אף על פי שאנחנו חושבים שיש זכויות טבעיות שמגיעות לנו...
עורך דין חדלות פירעון
במקרה ואתם חשים שהסתבכתם מבחינה כלכלית, יש לכם חובות ובעיות...
איך לסגור עסק במינימום נזק כספי?
איך לסגור עסק במינימום נזק כספי?
פתיחת עסק היא אירוע מרגש ואופטימי שכולל תשומת לב לפרטים...
הקשיים של עסקים בתחום במוזיקה שנפגעו והגיעו לסף פשיטת רגל
הקשיים של עסקים בתחום במוזיקה שנפגעו והגיעו לסף פשיטת רגל
השנה האחרונה הייתה רוויית קשיים עבור בעלי עסקים. נגיף הקורונה,...
סיומה של תקופה – איך מפרקים את החברה שלכם?
סיומה של תקופה – איך מפרקים את החברה שלכם?
אחרי שנים רבות של עבודה משותפת עם בעלים, לקוחות, ספקים...
דילוג לתוכן