אובדן כושר עבודה זמני – מה זה וכיצד מתמודדים איתו?

אובדן כושר עבודה זמני – מה זה וכיצד מתמודדים איתו?
קרדיט pixabay

אחת הדרכים לבחון את מצבו הבריאותי של אדם בוגר, היא יכולתו להתפרנס, יכולתו לעסוק בתחום המקצוע שלו ולפרנס את עצמו ואת בני משפחתו. זה מדד שיכול ללמד, הן על מצבו הרפואי והן על היכולת שלו להתנהל באופן עצמאי.

אדם שמתמודד עם מחלה, פציעה, חבלה, נכות או כל דבר אשר משפיע על מצבו הבריאותי, נבחן על פי השאלה, האם הוא איבד את כושר העבודה שלו. בהתאם לכך, ייקבע האם הוא זכאי לקבל פיצוי כספי מביטוח לאומי או מחברת הביטוח בה הוא מבוטח.

ישנם שני מצבים של אובדן כושר עבודה. מצב בו האובדן הוא בלתי הפיך, כלומר אובדן כושר עבודה מלא, מצב בו הוא לא יכול כלל לעסוק בתחום העיסוק שלו, ועל כן הוא זכאי לקבל קצבה חודשית בהתאם למשכורת שהוא היה רגיל לקבל, על פי חישובים שונים. מצב של אובדן כושר עבודה מלא נקבע בדרך כלל למי שיש לו 70-75 אחוזי נכות. חשוב לציין, מדובר על מצב בו הוא לא יכול לעבוד בתחום המקצוע שלו, בלי קשר למקצועות אחרים.

לעומת זאת אובדן כושר עבודה זמני, הוא מצב בו העובד איננו יכול לבצע את עבודתו במהלך תקופה של שלושה חודשים. מדובר על מקרים של מחלה, פציעה, חבלה ועוד. מצב זה נמדד על פי ירידה בערך ההכנסות בסך של לפחות 25 אחוז כתוצאה ממצבו הבריאותי. כאמור, מדובר על מצב זמני, במהלכו הוא אמור להחלים, להשתקם ולחזור לתפקוד מלא.

כיצד מגישים תביעה על אובדן כושר עבודה זמני?

על מנת לקבל גמלה על אובדן כושר עבודה זמני, יש להגיש תביעה לביטוח לאומי ולחברת הביטוח בה מבוטחים. כל עובד שיש לו ביטוח חיים, ביטוח מנהלים, נהנה גם מרכיב של אובדן כושר עבודה, זמני או מלא ולכן הוא יכול לממש את הפוליסה ולקבל פיצוי.

לשם כך, עליו להגיש תביעה עם כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, זאת בשביל להוכיח את מצבו. הוא יידרש לעבור בדיקות ובחינות מסוימות, בשביל להוכיח שאכן הוא מתמודד עם מחלה או נכות והם אכן משפיעים על היכולת שלנו להתפרנס מהמקצוע שלו, באופן שגורם לירידה בהכנסות שלו.

מדוע רצוי להשתמש בשירותיו של עורך דין?

על מנת שהתהליך יתבצע בצורה נכונה ויהיה ניתן לקבל את כל הזכויות באופן מלא, רצוי מאוד לא לבצע את התהליך לבד אלא בהתייעצות עם עורך דין שמתמחה בתחום וכמובן רצוי מאוד לשכור את שירותיו על מנת שיהיה להגיש את התביעה ולהתמודד מול המוסדות השונים בצורה נכונה.

האדם הממוצע, איננו יודע בהכרח כיצד עושים זאת, אין לו את הניסיון הדרוש וסביר להניח שבמצבו הבריאותי זה יכול להוות מעמסה עליו. לכן, אם שוכרים עורך דין שמתמחה בכך, התהליך יהיה יותר מהיר, פשוט ויתבצע בצורה נכונה.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) אמון על הערכת כשירותם של...
נגישות לאנשים עם מוגבלויות: הדברים החשובים שעליכם לדעת
החוק לשיוויון כולל את הזכות לנגישות - זכותם של אנשים...
עורך דין ירושה בחיפה
כיצד מגישים תביעה בבית הדין לעבודה?
עובדים שמגיעים אל מקום עבודה חדש, מצפים ליחס הולם מן...
 מתי מגיעים לכם פיצויים וממי?
כל אירוע שגורם לכם נזק יכול להיחשב כתאונה שיש לה...
אנשי מקצוע משפטיים מומחים – כל מה שחשוב לדעת
עניינים משפטיים הנוגעים להאצלת סמכות עורך דין ייפוי כוח מתמשך ממלא...
מתי יש צורך בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית?
ישנם לא מעט אנשים אשר חוו רשלנות רפואית שבגינה הם...
איך מתחילים הליך פשיטת רגל?
תהליך פשיטת רגל עולה על הפרק כאשר אדם פרטי או...
עו"ד לענייני עבודה
עו"ד לענייני עבודה
בשנת 1969 חוקק חוק בית הדין לעבודה. על בסיס חוק...
הבטיחו את הזכות שלכם להוריש למי שתרצו
זה נשמע לא פשוט ולא קל לדבר על הסוף בגיל...
יש מי שעומד לצידכם: איך בוחרים עורך דין תאונות עבודה?
תאונת עבודה עלולה לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו – החלקה...
דילוג לתוכן